171 میلیون افغانی هزینه مصرف برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح شده است

© Sputnik / JAK171 میلیون افغانی هزینه مصرف برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح شده است
171 میلیون افغانی هزینه مصرف برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح شده است  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری می‌گوید که 52 درصد، از هزینه برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح، صرفه جویی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، صداقت الله صادق، معاون مالی و اداری اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری که روز پنجشنبه (30 اسد) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت- اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری به منظور ارایه جزئیات گزارش مصارف لویه جرگه مشورتی صلح، با روسای مالی و تدارکاتی اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی حضور یافته بود، گفت: از مجموع 330 میلیون افغانی که به هدف مصارف برگزاری جرگه تخمین شده بود، 171 میلیون افغانی آن، صرفه جویی شده است.

چه چیزی مانع تاخیر رهایی 400 زندانی طالب و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است؟  - اسپوتنیک افغانستان
چه چیزی مانع تاخیر رهایی 400 زندانی طالب و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی است؟

به گفته وی، حدود 156 میلیون افغانی به‌گونه نقدی صرفه جویی شده و به ارزش 14 میلیون افغانی، اجناس مصرفی در گدام ها باقی مانده است که مجموعا به 171 میلیون افغانی بالغ می گردد.

آقای صادق گفت که بیش از 158 میلیون افغانی که در لویه‎جرگه مشورتی صلح به مصرف رسیده، در کته گوری های مختلف از جمله تهیه مواد غذایی سه وعده مهمانان، خدمات محل بود و باش مهمانان و محارم شان، منابع بشری، تکنالوژی معلوماتی، ارایه آگاهی های فرهنگی و مطبوعاتی، ترانسپورت، حفظ و مراقبت و مسایل متفرقه، طی سه روز برای 3490 مهمان؛ هزینه شده است.

پیش از این، حکومت 330 میلیون افغانی بودجه را برای برگزاری این لویه‌جرگه در نظر گرفته بود.

جرگه مشورتی صلح که از سوی حکومت افغانستان به هدف مشورت در مورد رهایی 400 زندانی باقی‌مانده از لیست 5 هزار زندانی طالبان که در توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان بر رهایی آن‌ها توافق صورت گرفته بود، روز جمعه ( 17 اسد) در تالار لویه جرگه در کابل برگزار شد و روز یکشنبه (19 اسد) با تأیید رهایی 400 زندانی باقی‌مانده طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان، به پایان رسید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала