اتریش برای مبارزه با ویروس کرونا  ۲ میلیون یورو به افغانستان کمک می کند

© رخنامه وزارت امور خارجه اتریش برای مبارزه با ویروس کرونا  ۲ میلیون یورو به افغانستان کمک می کند
اتریش برای مبارزه با ویروس کرونا  ۲ میلیون یورو به افغانستان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه افغانستان از گفت و گوی تیلیفونی وزیر خارجه این کشور با وزیر خارجه اتریش خبر داد. 
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 37676 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 37676 نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان با نشر خبرنامه ای امروز نوشت: محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه پس از چاشت امروز با الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه جمهوری فدرال اتریش صحبت تیلیفونی کرد.
در این خبرنامه آمده است، که در آغاز وزیر امور خارجه با ابراز سپاس از همکاری های انکشافی و بشردوستانه ۱۹ سال اخیر اتریش به مردم و دولت افغانستان و حمایت آن کشور از روند صلح، در مورد آخرین تحولات این روند منجمله ضرورت کاهش خشونت ها و آتش بس، آزادی زندانیان باقیمانده، حفظ دستآوردهای ۱۹ ساله افغانستان و آغاز گفتگوهای صلح با آقای شالنبرگ صحبت نموده و نتایج حاصله از جرگه بزرگ مشورتی را برای آغاز مذاکرات و موفقیت روند صلح مهم و حیاتی برشمرد.
وزارت امور خارجه افغانستان همچنان نوشته است، که اتمر به کمک های کشور اتریش در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کورونا و ارتقای ظرفیت دیپلماتان افغانستانی در موسسات اکادمیک آن کشور صحبت کرد.
در این خبرنامه آمده است، که وزیر امور خارجه اتریش با ستایش از تلاش های دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات، پیرامون حمایت دولت آن کشور بر حفظ جمهوری اسلامی، دموکراسی، آزادیها و حقوق شهروندان و دستآوردهای ۱۹ سال گذشته به آقای اتمر اطمینان داد. سپس آقای شالنبرگ در مورد کمک ۲ میلیون یورویی کشور اش برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا به افغانستان وعده سپرد. وی همچنین افزود، که دولت اش آماده است تا از طریق ویدیو کنفرانس به ارتقای ظرفیت مسلکی داکتران افغانستانی اقدام نماید.
در پایان تماس وزیر خارجه اتریش پیشنهاد ارتقای ظرفیت دیپلماتان افغانستانی را تایید کرد و وعده سپرد تا موضوع را با اکادمی دیپلماسی آن کشور مطرح نموده و در مورد نتایج آن به جانب افغانستان اطلاع بدهد.

یادآوری می کنیم، که تا اکنون نزدیک به سی و هشت هزار بیمار کرونایی به شکل رسمی شناسایی شده است و در حالی که شهروندان و برخی مقام های این کشور می گویند، که بیش از 3 میلیون نفر در این کشور به این ویروس دچار شده اند. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала