آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی "وکتور" روسیه

© Sputnik / AFK Sistema /  مراجعه به بانک تصاویر آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی "وکتور" روسیه
آغاز مرحله دوم آزمایش واکسین کووید در مرکز علمی وکتور روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور"مرحله دوم آزمایشات واکسن ویروس کرونا را آغاز کرد.

به گزارش اسپوتنیک, آنا پوپووا، رئیس کمیته فدرال حقوق مصرف کننده و بهداشت روسیه به خبرنگاران گفت: مرکز علمی ویروس شناسی و بیوتکنولوژی "وکتور" به مرحله دوم آزمایش واکسین کووید 19، آزمایشات بالینی روی انسان رسیده است.

آغاز تولید واکسن ضد کووید در مرکز گامالیه  - اسپوتنیک افغانستان
آغاز تولید واکسن ضد کووید در مرکز گامالیه 

وی گفت: همه داوطلبانی که به روش و شیوه خاص انتخاب شده اند، وضعیت آنها خوب است. افرادی که قبلاً واکسین تزریق کرده اند، هیچگونه عوارض جانبی نداشته، حتی در محل تزریق نیز کوچکترین التهاب و قرمزی وجود ندارد و دمای بدن آنها کاملاً طبیعی است.

رئیس کمیته فدرال حقوق مصرف کننده و بهداشت روسیه، در پاسخ به این سوال كه داروی "وکتور"  بهتر است و یا واکسنی که به تازگی توسط مرکز گامالی به ثبت رسیده است، گفت: برای هر كشور مهم است كه چندین گزینه واكسن داشته باشید.

وی گفت: کاملاً مسلم است که در هر کشور و در وهله اول در روسیه، باید چندین واکسین متفاوت وجود داشته باشد و این همان کاری است که ما امروز انجام می دهیم.

وکتور آزمایشات بالینی واکسین را از 27 ژوئیه آغاز کرد. همانطور که گزارش شده، 300 داوطلب 18 تا 60 ساله از جمله 60 کارمند "وکتور" در این آزمایش شرکت خواهند کرد.

وزارت صحت روسیه پیش از این از ثبت نخستین واکسین کرونای جهان در روسیه خبر داده بود. این واکسین از سوی مرکز ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالی و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه ساخته شده و "اسپوتنیک وی" نامگذاری شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала