نیروهای پولیس بلاروس بر باشندگان مینسک در بالکن‌ها شلیک کردند

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر نیروهای پولیس بلاروس بر باشندگان مینسک در بالکن‌ها شلیک کردند
نیروهای پولیس بلاروس بر باشندگان مینسک در بالکن‌ها شلیک کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیروهای پولیس فدرال بلاروس، در مینسک بر افرادی که از بالکن‌های منازل شان معترضان را رهنمایی می‌کردند، شلیک کردند

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای پولیس فدرال بلاروس در پایتخت این کشور به افرادی که از بالکن‌های منازل شان به معترضان فریاد می‌زدند و رهنمایی می‌کردند که کجا پنهان شوند، شلیک کرده اند.

در گزارش آژانس خبری اسپوتنیک بلاروس آمده است: "در جاده جرژینسکی در نزدیکی ایستگاه متروی «گروشوفکا» به جانب افرادی که تجمع کرده بودند، نیروهای پولیس فدرال دویدند. معترضان پا به فرار گذاشتند. مردم از بالکن‌های بلندمنزل‌های که در نزدیکی قرار داشتند، به آنها فریاد زدند و گفتند که کجا پنهان شوند، در پاسخ به جانب آنها چندین بار از اسلحه‌های دست‌کش شلیک شد".

اعتراضات گسترده در سراسر بلاروس به تاریخ ۹ اگست پس از انتخابات ریاست جمهوری که در آن الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور فعلی بلاروس برنده شد، آغاز شد.

براساس آمار کمیسیون مرکزی انتخابات بلاروس، لوکاشنکو ۸۰.۰۸ درصد آرا را بدست آورده است. از روز یکشنبه بدینسو، اعتراضات گسترده جریان دارند اما به شدت توسط نیروهای امنیتی سرکوب می‌شوند. نیروهای امنیتی علیه معترضان از گاز اشک‌آور، موترهای آب‌پاش، نارنجک‌های نورزا و مرمی‌های پلاستیکی استفاده می‌کنند.

چنانکه وزارت داخله بلاروس اعلام کرده است، در نتیجه این بی‌نظمی‌ها یک تن که تلاش داشت به جانب نیروهای امنیتی مواد منفجره را پرتاب کند، جان باخت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала