فروش اجباری TikTok در امریکا شانتاژ آشکار و تلاش سرقت اموال دیگران است

© Depositphotos.com / Josekubeفروش اجباری TikTok در امریکا شانتاژ آشکار و تلاش سرقت اموال دیگران است
فروش اجباری TikTok در امریکا شانتاژ آشکار و تلاش سرقت اموال دیگران است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اخیراً، ایالات متحده سعی می نماید شرکتهای غیر امریکایی را سرکوب کند. رئیس جمهور دونالد ترامپ علناً اظهار داشت كه اگر TikTok از فروش بزنس خود در ایالات متحده امتناع ورزد، در 15 سپتامبر تعطیل خواهد شد. مایکروسوفت در حال مذاکره با TikTok است. اخیراً، حکومت امریکا تهدید کرد که TikTok را در ایالات متحده ممنوع خواهد کرد که توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرد.

در مطلب منتشره در نشریه «ژینمین ژیباو» (چین) گفته شده، به گفته سرگئی ساناکویف، رئیس هیئت مدیره مرکز تجارت و همکاری اقتصادی روسیه و چین، با همان موفقیتی که به عنوان تخلفات ادعا شده ناشی از امنیت سایبری توسط شرکت چینی TikTok وجود دارد، می توان هر شبکه اجتماعی مشهور در جهان متهم کرد. ولی ایالات متحده برای دفاع از شرکت های خود، التیماتوم های پی هم را به شرکت های چینی اعلام میدارد. ساناکویف گفت: «استانداردهای دوگانه ای که به عادت سیاست اداره ترامپ تبدیل شده، قابل توجه است. با توجه به اقدامات قبلاً غیرقابل تصور ایالات متحده علیه چین، وضعیت TikTok جای تعجب ندارد. "

ترامپ فرمانی را در برابر تهدید TikTok امضا کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ فرمانی را در برابر تهدید TikTok امضا کرد

این کارشناس همچنین افزود: «این وضعیت تجلی نه تنها استانداردهای دوگانه، بلکه رقابت ناعادلانه است. رئیس جمهور امریکا در حقیقت، درست مانند پرونده Huawei، با نقض کلیه موازین بین المللی قابل تصور و اخلاق ابتدایی، یک شركت خارجی را شانتاژ می کند که دارایی های خود به شركت امریكایی Microsoft به قیمت ناچیز بفروشد». به گفته این کارشناس، الگوی موجود جهان گرایی همراه با موسساتی که توسط غرب ایجاد شده، مانند WTO، IMF و MB در حال فروپاشی اند. و این ایالات متحده است که آنها را نابود می کند.

سناتور امریکایی پشنهاد خریداری TikTok را داد - اسپوتنیک افغانستان
سناتور امریکایی پیشنهاد خریداری TikTok را داد

به گفته گریگوری تروفیمچوک، کارشناس سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی، این دور از اولین حمله رهبری فعلی امریکا به مارک های پیشرو جمهوری خلق چین (PRC ) است. او می گوید:« تقاضای مستقیم برای فروش یک محصول چینی به نمایندگان ایالات متحده چیزی بیش از یک باند آشکار برای به یغما بردن تجارت دیگران نیست. ایالات متحده با کمک این تست های مقدماتی که فراتر از هر چارچوب قانونگذاری و توافق های بین الدولتی است، می کوشد تا بفهمد تا چه اندازه می تواند در محدودساختن ساحه نفوذ  PRC، با استفاده از روشهای هنوز هم غیر نظامی گام بردارد».

США предпримут действия в отношении TikTok и WeChat в ближайшие недели - اسپوتنیک افغانستان
ممنوعیت "TikTok" و "WeChat" به‌زودی‌ در امریکا

به گفته این کارشناس، اقدامات ایالات متحده در حال حاضر ماهیت سیستمی ندارد، آنها کاملاً آشوب گرانه هستند. او افزود:« ما می توانیم بگوییم كه دولت آمریكا هنوز برای خود تصمیم نگرفته است كه آیا ارزش این را دارد كه نهایتا توافقات آمریكا و چین را نابود كند و چگونه این به طور اصولی می تواند خاتمه یابد».

گزارش شده است که از اپریل امسال، TikTok در ایالات متحده 165 میلیون بار استفاده شده است که 50% از کل جمعیت کشور است. ایالات متحده دومین بازار بزرگ برای TikTok در خارج از کشور، با 30 میلیون کاربر فعال ماهانه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала