مسکو: به هرگونه یورش راکتی، پاسخ اتمی خواهیم داد

© Depositphotos.com / Curraheeshutterمسکو: به هرگونه یورش راکتی، پاسخ اتمی خواهیم داد
مسکو: به هرگونه یورش راکتی، پاسخ اتمی خواهیم داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آنجا که تشخیص نوع کلاهک راکت‌های بالستیک مقدور نیست، اگر یکی از این راکت‌ها به سمت روسیه پرتاب شود، بلافاصله با جنگ افزار اتمی پاسخ داده خواهد شد.

آزمایش جنگ‌افزارهای دو زیردریایی اتمی روسیه در دریای ناروی - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش جنگ‌افزارهای دو زیردریایی اتمی روسیه در دریای ناروی
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد، هرگونه یورش راکتی به این کشور را از نوع اتمی قلمداد کرده و به آن پاسخ اتمی خواهد داد.

 وزارت دفاع روسیه نوشت: "هرگونه یورش راکتی، از نوع اتمی در نظر گرفته خواهد شد زیرا امکان تشخیص این‌که راکت چه کلاهکی حمل می‌کند وجود ندارد و موجب پاسخ اتمی خواهد شد".

این وزارتخانه افزود: "به محض این‌که رادارها پرتاب راکت بالستیک به سمت قلمرو روسیه را ردیابی کنند، رهبری نظامی به‌طور خودکار مطلع شده و اندازه بکارگیری از جنگ افزارهای اتمی را معین خواهد کرد".

وزارت دفاع روسیه توضیح می دهد، که شرایط استفاده از سلاح های هسته ای و دیگر انواع سلاح های کشتار جمعی توسط دشمن، حمله به تاسیسات مهم روسیه و همچنین حمله با استفاده از سلاح های معمولی نباید باعث سوالات کارشناسان شود. نویسندگان این مقاله خاطرنشان می كنند، كه روسیه «خطوط سرخ» را نشان داده است كه نیازی به عبور از آن نیست. اگر یک دشمن بالقوه تصمیم به انجام این کار بگیرد، "جواب پاسخ محکم خواهد بود.

در این مقاله همچنین آمده است که پایان پیمان کاهش و محدود کردن سلاحهای تهاجمی راهبردی (استارت -3) می تواند جهان را در آستانه فاجعه هسته ای قرار دهد.

یادآوری می کنیم، که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته سیاست جدید بازدارندگی اتمی این کشور را اعلام کرد که در آن استفاده از سلاح هسته‌ای جهت پاسخ به حمله نظامی علیه این کشور داده شده است.

روسیه بارها تأکید کرده است که توان نظامی این کشور جنبه دفاعی دارد و هیچگاه آغازگر حمله اتمی در برابر کشوری دیگر نخواهد بود.

همچنان در این هفته میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در پاسخ به ادعای امریکایی‌ها درباره عدم پایبندی روسیه به توافق‌های کنترل تسلیحاتی نوشت: "در مورد اختلافات درباره اجرای توافقنامه‌های کنترل تسلیحات،‌ ما آماده حل آنها از طریق مذاکره هستیم".

اولیانوف در ادامه اضافه کرد: "این امریکا است که یکی پس از دیگری توافقنامه‌ها را از بین می‌برد. واشنگتن به پایبندی به تعهدات قانونی خود حساسیت دارد".

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала