اولین تصویرماهواره‌ای قبل و بعد از انفجار بندر بیروت + عکس

© AP Photo / Hussein Mallaاولین تصویرماهواره‌ای قبل و بعد از انفجار بندر بیروت
اولین تصویرماهواره‌ای قبل و بعد از انفجار بندر بیروت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شرکت دولتی"روس کاسموس" در توییتر خود تصاویر ماهواره ای بندر بیروت را قبل و بعد از انفجار قدرتمندی که روز سه‌شنبه رخ داد، منتشر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک روز بعد از انفجار مهیب در بندر بیروت پایتخت لبنان که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شد، شرکت دولتی "روس کاسموس" با انتشار عکس‌های قبل و بعد از این حادثه عمق فاجعه و شدت انفجار را به خوبی به تصویر کشیده است.

در تصاویری که 5 آگست منتشر شده، دیده می‌شود که در محل انفجار یک گودال عمیق تشکیل شده است که سپس داخل آنرا آب پرکرده. تمام ساختمانهای موجود در تصویر دستخوش تغییراتی شده اند ، بسیاری از آنها به سادگی از بین رفته اند ، فقط نقشه‌ای از آنها باقی مانده است ، برخی دیگر به شدت آسیب دیده اند. عکس قبل از انفجار در 4 نوامبر سال گذشته گرفته شده است.

 گفتنی است که عصر روز گذشته (4آگست)  انفجار مهیبی در بندر بیروت و در نزدیکی منزل سعد الحریری، نخست‌وزیر سابق لبنان رخ داد. دولت لبنان رسماً تأکید کرد که انفجار بندر بیروت ناشی از انفجار ذخیره چند تنی ماده نیترات در یکی از مخزن‌های این بندر بوده که چند سال قبل، از یکی از کشتی‌ها مصادره شده است. 

شدت انفجار به حدی بود که بخشی از ساختمان نخست وزیری هم تخریب شد و صدای آن کیلومترها دورتر هم شنیده شد. برخی خبرگزاری گزارش دادند که در قبرس هم لرزش ناشی از انفجار احساس شده است.  

این حادثه ناشی از انفجار 2750 تن نتیرات آمونیوم بوده که در یکی از انبارهای این بندر ذخیره شده بود این انفجار تا کنون نزدیک بیش از 100 کشته و 4 هزار زخمی برجای گذاشته و خسارات مالی بسیار زیادی به این شهر وارد کرده است.  

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала