دلیل احتمالی انفجار در بیروت اعلام شد

© REUTERS / Mohamed Azakir دلیل احتمالی انفجار در بیروت اعلام شد
دلیل احتمالی انفجار در بیروت اعلام شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یکی از شبکه‌های تلویزیونی مشهور لبنان، دلیل احتمالی انفجار امروز در بندر بیروت را اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، منابع به شبکه تلویزیونی لبنانی LBCI گفته اند که ممکن است انفجار امروزی در بندر بیروت ناشی از منفجر شدن سدیم نیترات (ترکیب کیمیاوی) که یک سال قبل از یک کشتی ضبط شده بود، باشد.

در گزارش این شبکه تلویزیونی آمده است: "پس از آنکه جنرال عباس ابراهیم، رئيس عمومی امنیت عامه لبنان گفت که انفجار ناشی از منفجر شدن مواد انفجاری که در بندر نگهداری می‌شد، بوده است، شبکه LBCI پی برد که این موادی که جنرال ابراهیم درمورد آن صحبت می‌کند، سدیم نیترات خطرناک است که بیش از یک سال قبل از یک کشته ضبط شد و در یکی از انبارهای بندر نگهداری می‌شد".

قبل از این رئيس عمومی امنیت عامه لبنان نسخه منفجر شدن تجهیزات آتش‌بازی را که وزیر صحت لبنان گفته بود، رد کرد و گفت که این حادثه ناشی از منفجر شدن مواد انفجاری قوی‌تر بوده است".

نیترات سدیم یا شوره شیلی یک ترکیب شیمایی با فرمول NaNO3 است. پودر سفید یا کریستال بی رنگ با بویی شیرین و جاذب الرطوبه و به شدت محلول در آب است که بصورت توده‌ای و یا لایه‌ای همراه با آهک یافت می‌شود. این ماده در ساخت تقویت‌کننده‌ها، بمب دودزا و موارد زیاد دیگر کاربرد دارد.

شام امروز (سه شنبه، ۴ اگست) در شهر بیروت، پایتخت لبنان یک انفجار قوی رخ داد و شهر را لرزاند. گفته می‌شود قبل از انفجار، یک صدای نه چندان بلند شنیده شد، پس از پنج دقیقه دود سیاه و سفید پیدا شد و سپس انفجار قوی رخ داد و یک ستون دود سرخ را به آسمان بلند کرد. در شعاع چند کیلومتری ساحه انفجار شیشه‌های ساختمان‌ها شکسته اند.

رسانه‌ها از کشته‌شدن دست کم ۱۰ تن و زخمی‌شدن بیش از صد تن، گزارش داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала