منبع دیپلمات: اظهارات مشاور امنیت امریکا در درباره "تبانی" روسیه و طالبان احمقانه است

© Sputnik / Kirill Kallinikovدیپلمات روسی: اظهارات مشاور امنیت امریکا در درباره "تبانی" روسیه و طالبان احمقانه است
دیپلمات روسی: اظهارات مشاور امنیت امریکا در درباره تبانی روسیه و طالبان احمقانه است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منبع دیپلماتیک اظهارات اخیر روبرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا در درباره "تبانی" روسیه و طالبان را احمقانه خواند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک امروز دوشنبه اظهارات اخیر روبرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا مبنی بر اینکه در صورت اثبات ارتباط روسیه با طالبان، مسکو "بهایش را خواهد پرداخت" را احمقانه دانست.

ترامپ: گزارش مربوط به تبانی روسیه با طالبان فریبی بیش نیست   - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: گزارش مربوط به "تبانی" روسیه و طالبان فریبی بیش نیست

این منبع درباره واکنش مسکو به اظهارات رابرت اوبراین افزود: "چه اظهار نظری می تواند وجود داشته باشد؟ ما چنین اظهارات احمقانه ای را نادیده می گیریم".

گفتنی است روزنامه امریکا نیویورک تایمز پیشتر مدعی شده بود که مقامات نهادهای اطلاعاتی امریکا به این نتیجه رسیده‌اند که واحد «اطلاعات ارتش روسیه» به‌طور محرمانه به شبه نظامیان مرتبط با طالبان پول می‌دهد تا اقدام به کشتن نیروهای ائتلاف از جمله نظامیان امریکایی در افغانستان کنند.

این در حالی است که چندی پیش، نیز دونالد ترامپ گفته بود با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در روزهای اخیر صحبت کرده اما در صحبتش با او موضوع مربوط به جوایز پیشنهادی روسیه به شبه‌نظامیان طالبان را مطرح نکرده است. ترامپ عنوان کرد: این تماس تلفنی برای بحث بر سر مسائل دیگری بود و صادقانه این مساله‌ای است که خیلی‌ها گفتند اخبار دروغ است.

روسیه و طالبان هم در بیانیه‌های جداگانه این اتهام را رد کرده و آن را گامی در راستای مختل کردن روند صلح افغانستان تلقی کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала