مقام اماراتی خطاب به ترکیه: در امور کشورهای عربی دست درازی نکنید

© AP Photo / Kamran Jebreiliمقام اماراتی خطاب به ترکیه: در امور کشورهای عربی دست درازی نکنید
مقام اماراتی خطاب به ترکیه: در امور کشورهای عربی دست درازی نکنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده در واکنش به اظهارات وزیر دفاع ترکیه که طی آن امارات را تهدید کرده بود، واکنش نشان داد.

امارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد - اسپوتنیک افغانستان
امارات از نقش ترکیه در امور داخلی لیبیا انتقاد کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه دولت امارات عربی متحده، امروز (شنبه- ۱ اگوست)، به اظهارات اخیر حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه واکنش نشان داد.

وزیر دفاع ترکیه روز پنجشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبیا و سوریه تهدید کرده بود که انقره در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند.

انور قرقاش در حساب توئیتری خود به این اظهارات واکنش نشان داد و نوشت:‌ "اظهارات تحریک‌آمیز وزیر دفاع ترکیه سقوط جدیدی برای دیپلماسی کشورش است. منطق کاخ‌نشینان توپ‌قاپی [کاخی متعلق به دوره امپراتوری عثمانی] و حکومت علیّه [عثمانی] و دستورات سلطان‌هایش، جایش در آرشیو تاریخ است. روابط با تهدید و ارعاب تنظیم نمی‌شود. توهم‌های استعمارگرایانه نیز در این زمانه جایگاهی ندارند. مناسبت‌ترین [گزینه] آن است که ترکیه دست از دخالت در امور کشورهای عربی بکشد".

ترکیه از پشتیبانان دولت «وفاق ملی» به ریاست فایز السراج است، که در غرب لیبیا قرار دارد در مقابل این دولت، دولت طُبرُق در شرق لیبی است که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبیا» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات برخوردار است. لیبیا از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبیا با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала