واکنش تند وزارت خارجه افغانستان به حملات راکتی پاکستان

© Photo / MFA Afghanistanواکنش تند وزارت خارجه افغانستان به حملات راکتی پاکستان
واکنش تند وزارت خارجه افغانستان به حملات راکتی پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان حملات راکتی نظامیان پاکستانی به اسپین‌بولدک قندهار را با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر خبرنامه‌ای حملات نظامیان پاکستانی به محلات مسکونی به ولایت قندهار که باعث کشته و زخمی شدند غیر نظامیان شد با شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

یاسین ضیا علیه حملات پاکستان اعلان آماده‌گی کرد - اسپوتنیک افغانستان
یاسین ضیا علیه حملات پاکستان اعلان آماده‌گی کرد

در خبرنامه این وزارت آمده است: "در وضعیت که شیوع ویروس کرونا، مردمان فقیر و بی‌بضاعت را در سر تا سر جهان به ویژه در افغانستان و پاکستان با چالش‌های جدی اقتصادی مواجه کرده است و میان افغانستان و پاکستان برای باز بودن گذرگاه های تجارتی و ترانزیتی به هدف بهبود معیشت مردم دو کشور، توافق صورت گرفته بود، حملات نیروهای پاکستانی آن هم در روز عرفه که اهمیت خاص برای امت اسلامی دارد، باعث رنجش و نگرانی شدید مردم افغانستان شده است."
در خبرنامه این وزارت نیز آمده است پاکستان با احترام به تمام اصول پذیرفته شده دیپلوماتیک و توافقات موجود میان دو کشور، برای جلوگیری از تکرار همچو حملات از میکانیزم‌های موجود نظامی و دیپلوماتیک استفاده کند.
در ادامه گفته شده است که فغانستان همیشه طرفدار صلح و حفظ آرامش در امتداد خط فرضی دیورند است و نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، توان کامل دفاع از مردم و ارایه پاسخ چنین حملات را دارند.
در حمله های راکتی نظامیان پاکستانی به مناطق مسکونی در ولسوالی سپین بولدک ولایت کندهار 9 غیرنظامی جان باختند و 50 تن دیگر زخم برداشته اند.
در همین حال محمد یاسین ضیا لوی درستیز قوای مسلح کشور، به تمام نیروهای نظامی کشور به ویژه به قول اردوهای 205 اتل، 201 سلاب و 203 تندر هدایت داد تا برای پاسخ گویی به عمل بالمثل در مقابل نظامیان پاکستانی آماده‌گی کامل را اختیار کنند و نیروهای افغان را در خط دیورند با سلاح‌های سبک و سنگین بیشتر تجهیز کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала