Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سازمان عفو بین الملل خواستار تغییر قوانین لیگ برتر

© REUTERS / Lee SmithFILE PHOTO: Soccer Football - Premier League - Sheffield United v Brighton & Hove Albion - Bramall Lane, Sheffield, Britain - February 22, 2020
FILE PHOTO: Soccer Football - Premier League - Sheffield United v Brighton & Hove Albion - Bramall Lane, Sheffield, Britain - February 22, 2020   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان برجسته حقوق بشری جهان نیز خواستار تغییر قوانین در مورد مالکیت باشگاه لیگ برتری شد.

به گزارش اسپوتنیک، تصاحب عربستان از باشگاه لیگ برتری امروز پنجشنبه به هم ریخت و سازمان خیریه حقوق بشر معتقد است که این خبر خوبی است.

سازمان عفو ​​بین الملل پیشنهاد کرده که عدم تصاحب تحت حمایت سعودی، نیوکاسل یونایتد به عنوان "علامتی" تلقی می‌شود که مدافعان حقوق بشر کاملاً نادیده گرفته نشده‌اند.

خرید 300 میلیون پوندی (390 میلیون دالر) از باشگاه لیگ برتر با حمایت صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) که رئیس وی ولیعهد محمد بن سلمان است برای چند ماه ادامه داشت.

صاحبان جدید در روز پنجشنبه از توافق خارج شدند و این امر تا حد زیادی به دلیل طولانی بودن مذاکرات که همراه با همه‌گیری کرونا ویروس بوده باعث شده که این سرمایه گذاری "دیگر از نظر تجاری عملی نباشد".

در راستای اقدامات رفاهی عربستان سعودی مخالفت شدیدی با معامله کنندگان از حقوق بشر وجود داشته است.

وقتی سازمان تجارت جهانی (WTO) گزارشی را منتشر کرد مبنی بر اینکه نمایندگان پادشاهی باعث نقض قوانین شده از طریق پخش شبکه beoutQ شدند که متهم به نشان دادن غیرقانونی فوتبال در لیگ برتر و ورزش‌های دیگر شده بودند مسائل پیچیده‌تر شد.

سازمان عفو ​​بین الملل پیش‌روترین سازمان حقوق بشر در جهان هنگامی که این معامله برای اولین بار به معرض نمایش درآمد یکی از مهمترین منتقدین آن بود و در ماه اپریل گفت که این تصاحب تلاشی برای "شستشوی ورزش" استفاده از ورزش یا یک باشگاه به عنوان یک ابزار روابط عمومی برای منحرف کردن توجهات از مناطق نگران کننده یا بهبود وضعیت کشور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала