منبع: خلیل‌زاد به‌منظور گفتگو با رئیس‌جمهور غنی به کابل آمد

© Photo / EK / EKمنبع: خلیل‌زاد به‌منظور گفتگو با رئیس‌جمهور غنی به کابل آمد
منبع: خلیل‌زاد به‌منظور گفتگو با رئیس‌جمهور غنی به کابل آمد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز چهارشنبه (8 اسد) به کابل رسید و قرار است با رئیس‌جمهور افغانستان دیدار و گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز به کابل رسید و قرار است با رئیس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه دیدار و گفتگو کند.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع می‌گوید که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان امروز به کابل رسید و قرار است با رئیس‌جمهور غنی و عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه دیدار و گفتگو کند.

آخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح - اسپوتنیک افغانستان
آخرین تلاش خلیلزاد برای راه‌اندازی مذاکرات صلح

به گفته‌ی این منبع، پیام آقای خلیل‌زاد در این سفر به رهبران حکومت افغانستان این است که اگر زندانیان باقی‌مانده طالبان تا عید آزاد شوند، امکان دارد آتش‌بس از سوی این گروه تمدید شود.

پیش از این، وزارت امور خارجه افغانستان از برنامه‌های خلیل‌زاد برای بازدید از افغانستان خبر داد.

پیشتر، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این گروه آماده است که تا عید قربان زندانیان باقیمانده دولت افغانستان را بشرط آزادی مابقی زندانیان طالبان براساس فهرست ارائه شده در قطر آزاد کند.

وی افزود که پس از تکمیل روند آزادی زندانیان، طالبان آماده است تا مذاکرات بین‌الافغانی را بلافاصله پس از عید قربان آغاز کند.

امریکا، ناتو و اتحادیه اروپا از اعلام آتش‌بس سه روزه طالبان و حکومت افغانستان در عید قربان استقبال و آن را فرصتی برای آغاز گفتگوهای صلح خوانده اند. رئیس‌جمهور غنی نیز به نیروهای امنیتی دستور داده تا آتش‌بس را رعایت و از هرگونه عملیاتی علیه این گروه خودداری کنند.

یادآوری می‌کنیم، که در پایان ماه فبروری در مراسمی در قطر میان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان توافق‌نامه صلح پس از 18 سال جنگ امضا شد که در آن از بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در مدت 14 ماه و آغاز گفتگوهای میان افغان‌ها پس از پایان تبادله زندانیان ذکر شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала