قیمت جهانی واکسن احتمالی کرونا مشخص شد

© Sputnik / Russian Defence Ministryقیمت احتمالی واکسن کرونا در آمریکا مشخص شد
قیمت احتمالی واکسن کرونا در آمریکا مشخص شد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی قیمت جهانی واکسن کرونا برای هر فرد را پیش‌بینی نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Financial Times  شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی "مدرنا" قصد دارد قیمت یک دوز واکسن COVID-19 را 50 تا 60 دالر تعیین کند.

روزنامه می‌نویسد، این قیمت را شرکت "مدرنا" برای آمریکا و سایر کشور های با درآمد بالا ، تعیین می‌کند.

نشریه خاطرنشان می سازد که ممکن است این قیمت تغییر کند زیرا شرکت  "مدرنا" واکسن خود را قیمت‌تر از واکسن شرکت های فایزر و BioNTech  برآورد کرده است .

 دولت آمریکا پس از توافق دو میلیارد دالری خود با شرکت داروسازی «فایزر» برای دریافت 100 میلیون واحد واکسن، قیمت واکسیناسیون برای هر فرد را حدود 40 دالر تعیین کرد. 

ترامپ: تا پایان امسال واکسن کرونا را آماده خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: تا پایان امسال واکسن کرونا را تولید می‌کنیم

  پیشتر گزارش شد که برای نخستین بار واکسن در نظر گرفته شده برای ایمنی در برابر بیماری ناشی از ویروس کرونا از سوی شرکت آمریکایی "مدرنا" وارد مرحله نهایی و در آستانه تولید انبوه قرار گرفت.

واکسن کرونای شرکت بیوتکنولوژی "مدرنا" نخستین واکسن تحقیقاتی کرونا در میان دیگر شرکت‌های تحقیقاتی است که وارد مرحله سوم و نهایی پیش از تولید انبوه شده است و آزمایش آن در 100 نقطه مکانی و جغرافیایی مختلف صورت می‌گیرد.

در مرحله نهایی واکسن کرونا همچنین قرار است تا 30 هزار داوطلب بزرگسال این واکسن را برای ایمنی در برابر کرونا دریافت کنند. تزریق این واکسن طی ۲۸ روز به داوطلبان صورت می‌گیرد.

گفته شده شرکت مدرنا برای آزمایش واکسن تولیدی خود در مرحله سوم 500 میلیون دالر بودجه اضافی دریافت کرده است. در این گزارش گفته شده مجموع هزینه‌ها و بودجه‌های در نظر گرفته شده برای این شرکت تحقیقاتی در آمریکا تا کنون به رقم بی سابقه 955 میلیون دلار رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала