استقبال آمریکا از اعلام آتش‌بس در روزهای عید

CC0 / USAID Afghanistan / استقبال آمریکا از اعلام آتش‌بس در روزهای عید
استقبال آمریکا از اعلام آتش‌بس در روزهای عید   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیلزاد و سرپرست سفارت آمریکا در کابل از اعلام آتش‌بس میان حکومت و طالبان در روزهای عید قربان استقبال و بر آغاز فوری مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان امروز چهارشنبه (8 اسد) در تویتر خود نوشته: "ما از اعلام آتش‌بس میان حکومت افغانستان و طالبان استقبال می‌کنیم. امیدواریم نیروهای امنیتی افغان به خدمات خود به مردم ادامه دهند و از تعهد این نیروها به افغانستان متشکریم."

راس ویلسن شارژدافیر سفارت آمریکا در کابل نیز از اعلام آتش‌بس در روزهای عید قربان استقبال کرده و گفته که افغان‌ها مستحق اند تا روزهای رخصتی عید را در آرامی بگذرانند.

او در تویتر خود نوشته که "از دو طرف توقع دارم که به تعهدات خود عمل کنند و هرچه زودتر مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند."

این اظهارات آقای ویلسن در حالی مطرح شده که شام گذشته طالبان مسلح روزهای عید را آتش‌بس عمومی اعلام کردند و پس از آن دولت افغانستان نیز اعلام کرد که رییس جمهور اغنی ضمن استقبال از این اقدام طالبان به نیروهای امنیتی دستور داده تا مقررات آتش‌بس را رعایت کنند.

آتش‌بس روزهای عید در حالی اعلام شده که اخیراً خشونت‌ها در کشور از سوی طالبان به شدت افزایش یافته بود که انتقادهای زیادی ملی و بین‌المللی را به همراه داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала