شبه نظامیان سیاه پوست مسلح تهدید می کنند که "ملت خود" را ایجاد کنند

© AFP 2023 / Alex Wong/Getty Images شبه نظامیان سیاه پوست مسلح تهدید می کنند که "ملت خود" را ایجاد کنند
 شبه نظامیان سیاه پوست مسلح تهدید می کنند که ملت خود را ایجاد کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان NFAC در لوئیزویل نظر به تعداد خود بسیار بزرگتر از گروه راست گرای افراطی شبه نظامی «سه درصد» است.

دیوید میلوارد (David Millward) در مقاله خود در نشریه The Telegraph (انگلستان) می نویسد، ترس از درگیری های خشونت آمیز در جریان اعتراضات ایالات متحده در این هفته به این ارتباط تشدید گردید که گروه شبه نظامی سیاه پوست، نمایش قدرت راه اندازی کردند.

تاکنون 10 هزار نفر در اعتراضات امریکا بازداشت شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
تاکنون 10 هزار نفر در اعتراضات امریکا بازداشت شده‌اند

تقریباً 2500 عضو NFAC (Not F*****g Around Coalition – ایتلاف با روحیه جدی – تبصره مدیریت مسوول) روز شنبه برای پیوستن به راهپیمایی معترضان به خیابان های لوئیزویل، کنتاکی علیه خشونت پولیس که برونا تیلور پرستار 26 ساله سیاه پوست را در ماه مارچ به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، برآمدند.

این مردان با لباس مشکی با مسلسل در دست خود از تعداد کمی از اعضای گروه شبه نظامی راست افراطی «سه درصد» که همچنین در این تظاهرات شرکت داشتند، پیشی گرفتند.

پولیس این گروه ها را از هم جدا کرد و تنها یک حادثه رخ داد که در آن سه عضو ائتلاف به اثر شلیک تصادف جراحات سطحی برداشتند.

گزارش تصویری؛ اعتراضات و خطرهایش در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
گزارش تصویری؛ اعتراضات و خطرهایش در امریکا

ولی ظاهر دو گروه مسلح در خیابان ها نشان می دهد که با توجه به اعتراضات خشونت آمیز که از زمان قتل جورج فلوید توسط پولیس در ماه می در مینیاپولیس در ایالات متحده رخ داده، گمان نمی رود که تظاهرات آینده بطور صلح آمیز صورت خواهند گرفت.

NFAC  از جنبش Black Lives Matters جداست. رهبر آن، "مادربزرگ جی" (نام او جان فیتزجرالد جانسون است) به وضاحت تفهیم نمود که این ائتلاف آماده استفاده از خشونت است.

 وی اخیراً در مصاحبه ای گفت: "همه ما نظامی سابق هستیم، منضبط هستیم و همه در تیراندازی مهارت خوب داریم." - ما مذاکره نمی خواهیم، ما نمی خواهیم آهنگ بخوانیم، شعارها را به تیراندازی نمی آوریم. ما سازمانی هستیم که بر اساس اصل «چشم در بدل چشم و دندان در بدل دندان» فعالیت می کنیم.

NFAC  از دهه 1960 تا حدودی یادآور سازمان Black Panthers است. به گفته جانسون، این یک گروه شبه نظامی و جدایی طلب است.

 ادامه اعتراضات در امریکا؛ معترضان در نیویارک دست به غارت زدند+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
ادامه اعتراضات در امریکا؛ معترضان در نیویارک دست به غارت زدند+ویدیو

وی گفت: "راه حل بسیار ساده است." - ما طرفدار اعلامیه آزادی هستیم. ما همه فرزندان برده های افریقایی و قربانیان تجارت برده های ایالات متحده را به مثابه زندانیان سیاسی اعلام می کنیم. "

وی گفت: "پس از آن، ایالات متحده امریکا انتخابی خواهد داشت. آنها یک قطعه زمین را در اینجا به ما می دهند - ما تگزاس را می گیریم و به دنبال کار خود خواهیم بود، یا از آنجا ترتیب خروج ترتیب خواهیم داد، و به آنجا می رویم که برای ساختن ملت خود زمینی به ما داده می شود."

این گروه برای اولین بار در اوایل ماه جولای مورد توجه قرار گرفت، هنگامی که تقریباً 200 نفر از فعالان از طریق پارک ستون ماونتین در جورجیا، جایی که مجسمه های سربازان کنفدراسیون قرار دارند، راه پیمایی کردند.

موج اعتراضات؛ افزایش چشمگیر خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در امریکا  - اسپوتنیک افغانستان
موج اعتراضات؛ افزایش چشمگیر خشونت و تهدید علیه خبرنگاران در امریکا

در پورتلند، اعتراضات سیاه پوستان به مدت دو ماه ادامه دارد. در درگیریهای بیرون از عمارت قاضی فدرال، به سابقه داران نظامی، پدران و مادران با لباس طبیبان و پرستاران پیوستند و در کنار هم علیه حضور ماموران فدرال در این شهر تظاهرات کردند.

در اوکلند، کالیفرنیا، معترضین عمارت محکمه را به آتش کشیدند و پرتاب وسایل آتش بازی را به سوی افسران پولیس آغاز کردند. درگیری ها در حومه دنویر نیز گزارش شد که در آن یکی از تظارهرکنندگان به ضرب گلوله کشته شد.

در شیکاگو، در جایی که دونالد ترامپ سربازان فدرال را اعزام کرده، یک سری تظاهرات برگزار شد. شرکت کنندگان در یکی از آنها خواستار محروم ساختن پولیس از بودجه شدند. شرکت کنندگان در راهپیمایی دیگری که با شعار "در حمایت از بلوز" برگزار شد، از نهادهای اجرای قانون حمایت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала