هشدار دانشمندان از موج جدید بیماری های ناشی از کرونا

© Depositphotos.com / BelchonockСердечный приступ у молодого мужчины
Сердечный приступ у молодого мужчины - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق نتایج یک تحقیق جدید احتمالاً ویروس کرونا تاثیری مخرب روی قلب انسان باقی می‌گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Daily Mail دانشمندان در پی یک مطالعه اعلام نمودند که  ویروس کرونا می تواند تغییرات ساختاری جبران ناپذیری نظیر عواقب حمله قلبی را برروی قلب انسان باقی بگذارد.

در طول مطالعه، مشخص شد که علائم آسیب قلبی در 76 نفر از 100 تن بیماری که از کرونا نجات یافته اند، مشاهده شد. علاوه بر این، خون 75 درصد از شرکت کنندگان این مطالعه، سطح بالایی ز پروتئین تروپونین را نشان داد که معمولاً بیانگر قبل از حمله قلبی است.

آغاز تست گسترده واکسن آزمایشی  کرونا در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
آغاز تست گسترده واکسن آزمایشی کرونا در آمریکا

مطالعه دومی که در آلمان انجام شد، نیز نشان داد که کرونا بر روی قلب نیمی از قربانیان کرونا تأثیرات مخربی را بر جا گذاشته.

 این در حالی است که پیشتر یک مطالعه اخیر سلول‌های بنیادی نشان داد که ویروس کرونای جدید، می‌تواند سلول‌های قلب را از طریق همان گیرنده موجود در ریه‌ها آلوده کند و باعث بروز عوارض قلبی مرتبط با بیماری کرونا باشد.

در ابتدا کارشناسان تصور می‌کردند که کووید 19 یک بیماری تنفسی است و علائمی از جمله سرفه، تنگی نفس و ذات الریه است. با این حال، شواهد جدید در مورد کرونا نشان می‌دهد که این بیماری می‌تواند باعث حملات عصبی و قلبی شود.

پزشکان تغییراتی در سیستم گردش خون در افراد مبتلا به کرونا گزارش کرده اند که بعضی اوقات منجر به لخته شدن خون و همچنین عوارض قلبی مانند تغییر در ریتم قلب، آسیب به بافت قلبی و سکته قلبی می‌شود.

متخصصان همچنین بر این باورند که پزشکان حتی پس از بهبودی باید بر وضعیت بیماران مبتلا به کروناویروس نظارت کنند. به نظر آنها، اگر نتایج تحقیقات بیشتر مشابه باشد، این احتمال وجود دارد که همه گیر ویروس کرونا ممکن است موجی از بیماری قلبی را تحریک کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала