واکنش طالبان به گزارش یوناما در مورد تلفات ملکی

© AP Photo / Pakistani Taliban handoutافراد مسلح طالبان
افراد مسلح طالبان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان قاطعانه گزارش یوناما در مورد تلفات ملکی را رد نموده می گویند که این راپور بر مبنای معلومات ارگان های امنیتی اداره کابل ترتیب و پخش شده، و قضایای واقعی تلفات ملکی دران بررسی نشده است .

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی اظهار داشته است که دفتر یوناما در کابل، گزارش شش ماهه خود را در مورد تلفات ملکی پخش کرده است، که در آن مسئولیت 43% تلفات ملکی را به مجاهدین امارت اسلامی راجع نموده و همچنان ادعاهای دیگری نیز را نیز رد نموده اند.

یوناما: کشتار طالبان بیشتر از ویروس کرونا است - اسپوتنیک افغانستان
یوناما: کشتار طالبان بیشتر از ویروس کرونا است

نماینده طالبان می گوید: «ما راپور یوناما را به جدیت رد می کنیم. این گزارش بر مبنای معلومات ارگان های امنیتی اداره کابل ترتیب و پخش شده، و قضایای واقعی تلفات ملکی دران بررسی نشده است. طالبان همه کوشش های خود را برای جلوگیری از تلفات ملکی به خرج داده، و به همین هدف کمیسیون جداگانه ای را به کار گماشته است».

گامهای خوب و مؤثر برای جلوگیری از تلفات ملکی، زمانی برداشته می شود که، نهادهای که خود را بی طرف نشان می دهند، واقعا بر اساس همدردی بشری بر موضوع تلفات ملکی تمرکز نمایند، نه اینکه از این موضوع برای ملامتی یک جهت، استفاده سیاسی شود و به حیث ابزار پروپاگند به کار برده شود.

سخنگوی طالبان افزوده است: «ما می دانیم که گزارش یوناما با هماهنگی ارگان های کابل و قوماندانی نیروهای خارجی تهیه می گردد و طبق خواست و مزاج آن ها گزارشات برای برخورد سیاسی و تبلیغاتی استفاده می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала