قیمت طلا رکورد تاریخی گذشته را شکست

© Sputnik / Vitaliy Bezrukihقیمت طلا رکورد تاریخی گذشته را شکست
قیمت طلا رکورد تاریخی گذشته را شکست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قیمت طلا در شروع معاملات صبح امروز، دوشنبه، با تضعیف دالر و تشدید تنش‌های آمریکا و چین، به بالاترین سطح در تاریخ معاملات خود رسید.

 به گزارش اسپوتنیک، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین و تقویت انتظارات برای ادامه ارایه تدابیر محرک مالی از سوی بانک‌های مرکزی، به رکورد بالای جدیدی صعود کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 1.5 درصد افزایش یافت و به 1928 دالر و 83 سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 1.4 درصد افزایش، به 1924 دالر و 20 سنت رسید.

افزایش بی‌سابقه قیمت طلا / هر اونس به 1600 دالر رسید - اسپوتنیک افغانستان
افزایش بی‌سابقه قیمت طلا / هر اونس به 1600 دالر رسید

نقره هم به این روند صعودی ملحق شد و بهای هر اونس این فلز 4.5 درصد صعود کرد و به 23 دالر و 86 سنت رسید که بالاترین قیمت از سپتامبر سال 2013 بود.

دالر با تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و پکن که با دستور هر دو طرف برای تعطیلی کنسولگری‌های طرف مقابل در هیوستون و چنگدو روی داده است و هیچ نشانی از کاسته شدن آن وجود ندارد به پایینترین حد در دو سال اخیر نزول کرده است.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در اظهار نظری جدیدی در مورد چین گفت که آمریکا و متحدان آن باید از راه‌های خلاقانه بیشتری استفاده کنند تا به حزب کمونیست چین برای تغییر رفتار خود فشار بیاورند.

وضعیت شیوع بیماری کووید 19 هم بدتر شده و بیش از 16.13 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده و 644 هزار و 836 نفر جان خود را از دست داده اند. آمار مذکور انتظارات بازار‌های مالی برای معرفی تدابیر محرک اقتصادی بیشتر از سوی بانک‌های مرکزی را تقویت کرده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала