تخلیه شهری در ویتنام از هزاران گردشگر به دلیل شیوع مجدد کرونا

© AP Photo / Hau Dinhتخلیه شهری در ویتنام از هزاران گردشگر به دلیل شیوع مجدد کرونا
تخلیه شهری در ویتنام  از هزاران گردشگر به دلیل شیوع مجدد کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دولت ویتنام دستور تخلیه شهری ساحلی با 80 هزار گردشگر را در پی ابتلای چند تن از ساکنان این شهر به ویروس کرونا صادر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت ویتنام دستور تخلیه شهری ساحلی با 80 هزار جمعیت را در پی ابتلای سه تن از ساکنان آن به ویروس کرونا صادر کرد. 

مقامات بهداشتی تاکنون در خصوص نحوه ابتلای این افراد جدید توضیحی نداده‌اند،‌ با این حال گفته شده که وضعیت نخستین فرد مبتلا که یک مرد 57 ساله است، مساعد نبوده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارد.

دولت اعلام کرد که تخلیه شهر ساحلی دانانگ چهار روز به درازا می‌کشد و ساکنان آن با هواپیما به 11 شهر مختلف ویتنام فرستاده خواهند شد. 

تمامی بیمارستان‌ها در ویتنام به حالت آماده‌باش در آمده و اقدامات پیشگیرانه خود را افزایش داده‌اند و از مردم در هانوی، پایتخت این کشور خواسته شده که حتما از ماسک استفاده کنند.

ویتنام موفق‌ترین کشور در مبارزه با کرونا شناخته شد - اسپوتنیک افغانستان
ویتنام موفق‌ترین کشور در مبارزه با کرونا شناخته شد

نخست وزیر ویتنام روز دوشنبه از مردم دانانگ خواست تا فاصله‌گذاری اجتماعی را مجددا جدی بگیرند و دستور به تعطیلی تمامی مراکز غیرضروری داد.

او گفت که برای جلوگیری از شیوع باید "قاطعانه" برخورد کرد اما با این حال دستور به قرنطینه کامل شهر نداد.

ویتنام یکی از معدود کشورهایی است که بدون هیچ مورد مرگ‌ومیر توانسته پاندمی کووید-۱۹ را کنترل کند. در مجموع این کشور 420 مورد ابتلا به کرونا را در خاک خود گزارش کرده است

شهر دانانگ یک شهر بندری توریستی در سواحل جنوب مرکزی ویتنام است که بیشتر محل گردشگری ساکنان خود کشور است و مسافر از کشورهای دیگر کمتر به آن سفر می‌کند.

در زمان همه‌گیری ویروس کرونا در جهان در ماه‌های مارچ و آپریل،‌ ویتنام به سرعت تمامی مرزهایش را به دنیا بست و تنها شهروندانش حق ورود داشتند که آنها نیز باید به مدت 14 روز در محل‌های تعیین شده از سوی دولت قرنطینه‌ می‌شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала