Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لستر - من‌یونایتد؛ جنگ 100 میلیون پوندی

© REUTERS / Matthew Childs Футбольный матч между командами "Челси" и "Манчестер Юнайтед" на стадионе "Стэмфрод Бридж" в Лондоне
Футбольный матч между командами Челси и Манчестер Юнайтед на стадионе Стэмфрод Бридж в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دیدار امشب لسترسیتی با منچستریونایتد ارزش 100 میلیون پوندی دارد زیرا امشب سرنوشت لیگ قهرمانان اروپا برای یکی از این دو تیم تعیین می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، امشب و در آخرین شب از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان دو تیم فوتبال لسترسیتی و منچستریونایتد در ورزشگاه کینگ پاور برابر هم صف آرایی می‌کنند و هر دو باشگاه برای کسب امتیاز در جمع چهار تیم برتر رقابت خواهند نمود.

در حالی که جدال منچستریونایتد مقابل وستهام در دقایق پایانی برای شاگردان سولسشر دردسرساز شد ولی سرمربی نارویژی درست می‌دانست که چگونه می‌تواند سطح بالایی عملکرد دیگر را از تیمی که به وضوح از خستگی رنج می‌برد به دست آورد.

با آنکه در دیدار خانگی برابر وستهام همگی باورمند به گل‌زنی این تیم بودند ولی آنها نتوانستند در آن به پیروزی برسند.

اگر یونایتد در دیدار امشب عملکردی مشابه آن شب داشته باشد این احساس ناامیدی افزایش می‌یابد.

فینال فصل در کینگ پاور یک امر پرتنش و تاکتیکی است و در پایان چهار تیم برتر برای حضور در لیگ قهرمانان جایگاه شان تثبیت خواهد شد. البته این رقابت برای لیگ قهرمانان اروپا با قیمت 100 میلیون پوند (128 میلیون دالر) برگزار خواهد شد.

معادله برای تیم سولسشر ساده نیست. با یک امتیاز اختلاف آنها به جایی خواهند رسید که معتقدند در بین تیم‌های اروپایی به آن تعلق دارند، چیزی که بعد از بدترین شروع یونایتد به مدت 30 سال در یک فصل لیگ برتر به نظر نمی‌رسید و آنها پس از 9 بازی در رده سیزدهم جدول لیگ برتر قرار داشتند.

لستر برای پیروزی در رقابت‌های لیگ قهرمانان فصل آینده‌ باید امشب پیروز شود اما یونایتد از زمان شروع مجدد در لیگ بدون شکست بوده است.

کیران مگوایر کارشناس امور مالی فوتبال می‌گوید: "این یک بازی واقعا مهم به دو دلیل است. اول از همه تقریباً 80 درصد از پول تلویزیون برای مسابقات یوفا به آن دسته از باشگاه‌هایی که واجد شرایط لیگ قهرمانان اروپا هستند می‌رود. لیگ اروپا رابطه‌ای ضعیف با توجه به مسابقات اروپایی است."

یونایتد در فصل گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا 627 میلیون پوند درآمد داشت.  آنها قبل از ضرر مالی کوید19 گفتند که به دلیل عدم مشارکت در لیگ قهرمانان اروپا انتظار داشتند جایی بین 50-60 میلیون پوند کاهش دهند و سپس به دلیل اثرات همه گیر می‌توان کمی بیشتر به آن اضافه کرد.

مگوایر افزود: "این بند در قرارداد آدیداس نیز وجود دارد که بدان معنی است که در صورت عدم موفقیت در صلاحیت درآمد آنها 25٪ کاهش می‌یابد که 20 میلیون پوند دیگر نیز (26 میلیون دالر) دارد."

این سهام مطمئناً برای یونایتد زیاد است و این صرفاً از نظر درآمد است. در واقعیت در حالی که بدون شک مبلغ 100 میلیون پوند اضافی باعث افزایش ترازنامه‌ها می‌شود با وجود همه گیری، حساب‌های بانکی آنها همچنان در وضعیت سالم قرار دارند.

با این حال عدم حضور در لیگ قهرمانان اروپا می‌تواند تأثیر منفی بر تجارت نقل و انتقالات تابستانی آنها بگذارد.

سولسشر اطمینان دارد تیمش به اندازه کافی پرتوان حضور دارد و می‌تواند قدرتمندانه به لستر برود و نتیجه‌ای را که ناامیدانه می‌خواهد به دست بیاورد اما عملکرد آنها در چهار بازی اخیر نشان می‌دهد که این یک اتفاق محکم خواهد بود.

آنها در هفته‌های اخیر از نفوذ، سرعت و دقت کافی برخوردار نبوده‌اند و علی‌رغم شکل نامناسب لستر از زمان شروع مجدد فقط دو بار پیروز شده‌اند، یونایتد می‌داند که اگر قصد دارد این جایزه پر سود 100 میلیون پوندی را از خود کند باید بازی امشب را به برتری برسد.

این دیدار امشب ساعت 7:30 برگزار خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала