غنی در نیمروز: با طالبان از موقف قوی وارد گفت‌وگوهای صلح می‌شویم

© ارگ ریاست جمهوری غنی در نیمروز: با طالبان از موقف قوی وارد گفت‌وگوهای صلح می‌شویم
غنی در نیمروز: با طالبان از موقف قوی وارد گفت‌وگوهای صلح می‌شویم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس‌جمهور افغانستان می گوید، که جمهوریت در گفت‌وگوهای صلح با طالبان خط سرخ حکومت افغانستان است و هرگز معامله نخواهد شد.
سفر رئيس جمهور غنی به نیمروز - اسپوتنیک افغانستان
رئيس جمهور غنی وارد نیمروز شد

 

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در سخنرانی‌اش در میان شماری از مقام‌ها و باشندگان ولایت نیمروز تأکید کرد، که جمهوریت و نیروهای مسلح کشور در گفت‌وگوهای صلح قابل معامله نخواهند بود.

او در این باره گفت: "بر سر جمهوریت معامله نمی‌کنیم. بر افغانستان معامله نمی‌کنم. خبر این است که ما بر سر جمهوریت افتخار می‌کنیم".

در این سفر، امرالله صالح، معاون نخست ریاست ‌جمهوری نیز آقای غنی را همراهی می‌کرد. او تأکید کرد که طالبان باوجودی‌که خشونت‌ها را افزایش داده‌اند، اما هیچ دستاوردی نداشته‌اند: "امسال این‌ها تلاش بسیار زیاد کردند – به‌ ویژه بعد از توافق‌نامه دوحه. فکر می‌کردند که با بیرون شدن امریکاییان می‌توانند دست‌آوردهایی داشته باشند؛ گاهی شده در یک هفته تا صد حمله انجام داده‌اند اما پیشرفت نداشته‌اند".

با این همه، باشندگان نیمروز می‌گویند، که رییس‌جمهور به وعده‌های پیشین خود در برابر آنان عمل نکرده ‌است.

باز محمد ناصر، رییس شورای ولایتی نیمروز گفت: "در سفر پیش، درمانگاه صدبستر ما تا به‌حال که پنج سال است، همانطور مانده‌است".

یادآوری می کنیم، که رییس جمهور افغانستان در حالی از نگهبانی از جمهوریت سخن می زند که در ماه های اخیر جنگجویان طالبان یورش های شان را افزایش داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала