برگزاری جشنوارۀ فرهنگی توت در پنجشیر

© photo: Masror Tabesh برگزاری جشنوارۀ فرهنگی توت در پنجشیر
    برگزاری جشنوارۀ فرهنگی توت در پنجشیر  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در ولایت پنجشیر هشتمین جشنوارۀ فرهنگی توت برگزار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، هشتمین جشنوارۀ فرهنگی توت، روز گذشته (پنج‌شنبه) در روستای ملیمۀ پنجشیر برگزار شد و در آن شماری از شاعران، نویسنده‌گان و فرهنگیان کشور شرکت کرده بودند.

​شرکت کننده‌گان این جشنواره، برگزاری این‌گونه مراسم‌های فرهنگی را در بهبود همدیگرپذیری و وحدت ملی میان شهروندان کشور مهم عنوان کردند.

اکرام خاموش، یکی از شاعران در این باره گفت: «این جشنواره‌ها همیشه همدلی و هماهنگی و هم‌نظری تمام اقوام افغانستان را به نمایش می‌گذارد».

روح الله سنگر، فعال مدنی نیز افزود: «اگر صلح تأمین شود، ما می‌توانیم از یک ولایت به دیگر ولایت در همچون جشنواره‌ها شرکت کنیم».

پنجشیر همه‌ساله در فصل تابستان میزبان صدها گردشگر است. طبیعت سبز و دریای پنجشیر از جاذبه‌های اصلی این ولایت استند.

شهروندان کشور می‌گویند که اگر صلح در کشور تأمین شود، بخش‌های دیگر کشور نیز می‌توانند هم‌چون پنجشیر محل گردشگران باشند.

عاطفه محمدی که همراه با دوستان و اعضای فامیل‌اش در جشنوارۀ فرهنگی توت در پنجشیر شرکت کرده بود، گفت: «در جشنواره حضور زنان پر رنگ بود. و ولایت پنجشیر از بانوان میزبانی فوق‌العاده کرد».

نوراحمد احمدی که باشندۀ ولایت بغلان است، نیز در این جشنواره شرکت کرده بود. او می‌گوید همراه با شماری از دوستانش از ولایت بغلان به پنجشیر آمدند تا لحظاتی را خوش بگذرانند: «بودن امنیت باعث رفتن و سیاحت به ولایت های دیگر می شود و ما هم که آمدیم یکی از دلایل این بوده است که پنجشیر امن است».

در همین حال، مقام‌های محلی پنجشر می‌گویند که آنان می‌کوشند تا سهولت‌های بیشتری را برای گردشگران داخلی و خارجی در این ولایت فراهم بسازند.

ودود علی مردان، رییس اطلاعات و فرهنگ پنجشیر بیان داشت: «باید ما فرصت خوب برای گردشگران فراهم بسازیم. هتل‌ها و رستورانت‌های شب باش - که جای بودوباش گردشگران باشد – بسازیم.»

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала