اعلامیه عبدالله عبدالله در پیوند به حملۀ هوایی در هرات

© Sputnik / K.Akifiاعلامیه عبدالله عبدالله در پیوند به حملۀ هوایی در هرات
اعلامیه عبدالله عبدالله در پیوند به حملۀ هوایی در هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس عالی شورای مصالحه ملی در واکنش به حملات هوایی در هرات گفته است که افزایش خشونت کمکی به جایگاه کسی در میز مذاکرات نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس عالی مصالحه ملی افغانستان در واکنش حملات هوایی در هرات در برگه فیسبوک خود نوشته است: "افزایش خشونت‌ها و کشتار غیرنظامیان قابل قبول و توجیه نیست. انتظار می‌رفت با نزدیک‌شدن به شروع مذاکرات بین‌الافغانی، از میزان خشونت‌ها کاسته شود و راه برای نخستین دور مذاکرات تاریخی صلح هموار گردد."
آقای عبدالله گفته است که رقم و آمار تلفات در میدان جنگ در کشور نشان‌دهنده‌ی فاجعه‌ی انسانی است و غیرنظامیان قربانیان اصلی تشدید جنگ و خشونت اند.

رویداد هرات؛ ارتش ویدیوی هدف قرار دادن طالبان را به نشر رساند - اسپوتنیک افغانستان
رویداد هرات؛ ارتش ویدیوی هدف قرار دادن طالبان را به نشر رساند

رئیس عالی مصالحه می می‌گوید که آمار و ارقام تلفات در میدان‌های جنگ نشان‌دهندۀ فاجعۀ انسانی و بشری است و غیرنظامیان قربانیان اصلی تشدید جنگ و خشونت هستند.
او از تمام طرفین درگیر جنگ خواسته است که به جان و مال غیرنظامیان احترام گذاشته و از خون‌ریزی و کشتار بیشتر جلوگیری کنند.
وی می‌گوید که افزایش خشونت و کشتار کمکی به جایگاه طرف‌ها در میز مذاکرات نمی‌کند.
رئیس شورای مصالحه از نهادهای مسئول حکومتی خواسته است که حمله‌ی هوایی نیروهای دولتی را در ولایت هرات بررسی کنند.
روز گذشته مقام‌های محلی در ولایت هرات اعلام کردند که در یک حمله هوایی در منطقه «خم زیارت» این ولایت، چندین فرمانده طالبان کشته شده‌اند، اما برخى از ساکنان محلی ادعا دارند که به دنبال حملات هوایى ارتش در این منطقه، شش فرد غیرنظامى به شمول یک کودک کشته شده و 20 تن دیگر زخم برداشته‌اند. منطقه «خم زیارت» در بین ولسوالی‌های ادرسکن، پشتون زرغون و گذره واقع شده‌است.
به گفته ساکنان محلی، قربانیان این رویداد افراد غیرنظامى هستند که براى دیدار با یکى از فرماندهان محلی طالبان که از زندان بگرام رها شده‌بود، گرد آمده‌بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала