Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

احتمال برگزاری المپیک توکیو بدون حضور تماشاگر

© 1to1onlyTokyo 2020 Olympic Games logo
Tokyo 2020 Olympic Games logo - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رییس کمیته بین‌المللی المپیک از بررسی احتمال برگزاری المپیک توکیو بدون حضور تماشاگر با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بازی های المپیک توکیو قرار بود از سوم مرداد امسال آغاز شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعویق رویدادهای کسب سهمیه المپیک این بازی ها به سال آینده موکول شد.

A security guard stands in front of an official logo of the 2020 Tokyo Olympic Games on the safety wall at a construction site in Tokyo's Nihonbashi shopping and office district, Monday, Feb. 6, 2017 - اسپوتنیک افغانستان
جاپان پول تکت‌های فروخته شده المپیک را پس می‌دهد

این مسابقات باید تا چند روز دیگر آغاز می‌شد اما با تصمیم مشترک کمیته بین‌المللی المپیک و دولت جاپان، یک سال به تعویق افتاد. با وجود تعویق یک‌ساله المپیک، هنوز موضوع شیوه برگزاری مسابقات مشخص نیست. رقابت‌های انتخابی در بسیاری از رشته‌ها برگزار نشده است و معلوم نیست جهان تا یک سال دیگر بتواند از مشکل همه‌گیری ویروس کرونا رها شود یا نه.

توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک به تلویزیون NHK جاپان در این مورد گفته است:«باید گزینه‌های مختلفی را برای برگزاری المپیک توکیو در نظر بگیریم. هیچکس نمی‌خواهد این رقابت‌ها بدون حضور تماشاگر برگزار شود. با این وجود کمیته بین‌المللی المپیک آماده است تا هر اقدامی برای برگزاری المپیک در شرایط ایمن انجام دهد. به این دلیل گزینه برگزاری المپیک بدون تماشاگر را در دست بررسی داریم.»
وی درباره شرایط تمرینی ورزشکاران المپیکی در سایه ویروس کرونا اظهار داشت:«این یک شرایط غیرمعمول و جدی است. ورزشکاران هنوز نمی‌دانند که رقابت‌ها از چه زمانی شروع می‌شود تا بر اساس آن خود را آماده کنند. از سوی دیگر با محدودیت‌های پروازی و بسته بودن مرزها نیز مواجه هستیم.»

کمیته برگزاری بازیهای توکیو و همین طور کمیته بین المللی المپیک مخالف تعویق دوباره المپیک هستند و در صورتی که این بازیها سال آینده برگزار نشود، لغو خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала