حمله پولیس امریکا به خبرنگاران روسیه در پورتلند

© REUTERS / Terray Sylvesterحمله پولیس امریکا به خبرنگاران روسیه در پورتلند
حمله پولیس امریکا به خبرنگاران روسیه در پورتلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پولیس امریکا به خبرنگاران روسیه در پورتلند امریکا هنگام پوشش اعتراضات حمله کرد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار ریانووستی می‌گوید که پولیس امریکا به خبرنگاران و عکاسان روسیه در پورتلند اورگن امریکا هنگام پوشش اعتراضات حمله کرد.

خبرنگاران روسی در حال فیلمبرداری و تهیه گزارش از ناآرامی هایی بودند که در آن معترضین دادگاه محلی را محاصره کرده بودند. در این ساختمان نیروهای انتظامی فدرال اعزامی به پورتلند علیرغم نارضایتی مقامات محلی مستقر شده بودند.

خبرنگار ریانووستی می‌گوید که فیلمبردا کانال تلویزیون یک روسیه با همکارش، که در حال فیلمبرداری بودند مورد حمله قرار گرفتند و تجهیزات آنها شکست.

کلیمنوف مدیر ارشد کانال تلویزیون یک روسیه اعلام کرد، خبرنگاران این کانال در پورتلند که مورد حمله پولیس امریکا قرار گرفتند، آسیب ندیدند اما وسایل و تجهیزات آنها شکسته شد.

خبرنگاران روسی که مورد حمله پولیس قرار گرفتند دارای نشان‌های مطبوعاتی بودند.

هر دو روزنامه نگار که مورد حمله قرار گرفتند دارای علایم حاکی از خبرنگاری (پرس) بودند.

این اولین بار نیست که خبرنگاران روسی از اقدامات افسران پولیس امریکا رنج می برند. در تاریخ 31 می نیز میخاییل تورگییف، خبرنگار ریا نووستی که مشغول پوشش دادن اعتراضات مینیاپولیس بود با وجود نشان دادن مجوز خبرنگاری مورد حمله پولیس قرار گرفته بود.

تنش در جاده‌های پورتلند به اوج رسیده است؛ جایی که نیروهای فدرال به دستور دونالد ترامپ، وارد شهر شده‌اند تا به حدود دو ماه ناآرامی که در هفته‌های اخیر خشن هم شده پایان دهند اما نحوه برخورد آنها با معترضان و به ویژه حضور بدون یونیفورم آنها با موترهای بدون آرم و نشان، خود به دردسری جدید بدل شده است.

اعتراضات در پورتلند مانند ده‌ها شهر دیگر امریکا، از اواخر ماه می و در پی کشته شدن جورج فلوید در زیر زانوی یک مامور سفیدپوست پولیس مینیاپولیس، آغاز شد.

از آن هنگام تظاهرات‌های شبانه در این شهر به طور مداوم برگزار شده است هر چند در چند روز اخیر این تجمع‌ها به درگیری و خشونت میان بخشی از معترضان و نیروهای پولیس هم کشیده شده است.

در پی بالا گرفتن خشونت و درگیری میان معترضان و نیروهای انتظامی، دونالد ترامپ گفت که سربازان گارد ملی و فدرال را برای برقراری نظم عازم پورتلند کرده است اما رویکرد و نحوه مواجهه این نیروها با معترضان، نه تنها به افزایش خشم آنها انجامیده بلکه مقام‌های محلی و ایالتی در اورگان را هم به انتقاد شدید از کاخ‌سفید وادار کرده و حتی قضیه به شکایت دولت ایالتی از کاخ سفید منجر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала