واکنش مسکو به اتهام انگلیس درباره دخالت روسیه در همه پرسی برگزیت

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به اتهام انگلیس درباره دخالت روسیه در همه پرسی برگزیت
واکنش مسکو به اتهام انگلیس درباره دخالت روسیه در همه پرسی برگزیت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه، به اتهام زنی وزیر خارجه انگلیس درباره دخالت مسکو در انتخابات پارلمانی آن کشور را بی‌اساس خواند.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس روز سه‌شنبه پس از 18 ماه کش و قوس‌های اداری، گزارش جنجالی و ادعایی تهدید روسیه برای فرآیندهای سیاسی انگلیس را منتشر کرد و مدعی شد که دولت مسائل امنیتی را نادیده گرفته است.

این گزارش  به احتمال دخالت روسیه در کارزار انتخاباتی همه پرسی در مورد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا "برگزیت" در سال 2016 که در جریان آن طرفداران برگزیت با کسب بیشتر آرا پیروز شدند، اشاره دارد.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
گزارش ادعایی انگليس درباره دخالت روسیه در "سیاست داخلی" این کشور

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گزارش پارلمان انگلیس را سندی بی خاصیت و در راستای ترویج روسیه هراسی خواند.

"دومینیک راب"، وزیر امور خارجه انگلیس، روز پنجشنبه، معتقد است که روسیه تلاش کرده تا در نتیجه نتایج انتخابات پارلمان بریتانیا تاثیر گذاشته و فعالانه اسناد دولتی خاصی را به طور غیرقانونی بدست آورده و آنها در دسترس قرار داده است.»

زاخارووا گفت: ادعای دومینیک راب در این رابطه، آنقدر مبهم و متناقض است که درک آن تقریباً غیرممکن است. از یک طرف، خود اعتراف می کند که هیچ مدرکی در این باره وجود ندارد، ولی از طرف دیگر، درباره اقدامات تلافی جویانه احتمالی صحبت می کند. چنین اتهام زنی منحصر به فرد است و چنین احساس می شود که موج جدیدی از روش "بسیار محتمل است" (highly likely) دوباره آغاز شده است.»

لندن مدتهاست مسکو را به دخالت در امور داخلی خود متهم می کند، ادعایی که دولت روسیه آن را رد می کند. متن گزارش 50 صفحه ای کمیته پارلمانی انگلیس در 17 اکتبر سال 2019 تکمیل شد اما دولت لندن از آن زمان تلاش کرده از انتشار این سند جلوگیری کند.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در ماه نوامبر گفته بود که او «هیچ مدرکی» از مداخله روسیه در روند انتخابات ندیده است. پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و همچنین سفیر مسکو در لندن این اتهامات را که هیچ مدرکی در اثبات آن ها وجود ندارد، رد کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала