مبارزه نا موثر امریکا با کرونا، بهبود تمام جهان را کُند می‌سازد

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر مبارزه نا موثر امریکا با کرونا، بهبود تمام جهان را کُند می‌سازد
مبارزه نا موثر امریکا با کرونا، بهبود تمام جهان را کُند می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ممکن است امریکا تمام جهان را به پایین بکشد، زیرا مبارزه نا موثر ایالات متحده امریکا با پاندمی ویروس کرونا بهبود جهانی را کُند می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، اکثریت کشورها به دلیل اینکه وابسته به اقتصاد امریکا اند، از وخیم شدن وضعیت در امریکا نگران اند.

رویترز نوشته است: "وقتی امریکا عطسه می‌زند – جهان دچار سرما خوردگی می‌شود". صندوق بین‌المللی پول ناآرامی‌های اجتماعی را یکی از مهم‌ترین خطرات رشد اقتصادی نامیده است. بالا رفتن سطح فقر امریکایی‌ها می‌تواند بیشتر از این باعث ضعیف شدن تقاضا و کُندی بهبود شود.

امریکا نیویارک - اسپوتنیک افغانستان
وضعیت کرونا 18 ایالت امریکا وخیم اعلام گردید

ایالات متحده تقریباً یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می‌دهد. حتی اقتصادهای بزرگ جهان وابسته به بازار امریکا اند. به طور مثال، صادرات آلمان به امریکا در ماه می ۳۶ درصد افت کرد. براساس پیشبینی‌ها، در صورتی که گسترش ویروس کرونا در امریکا توقف نیابد، بهبود جاپان نیز به تعویق خواهد افتاد، همچنان صادرات از کشورهای آسیایی افزایش نخواهد یافت.

مقامات امریکا سه تریلیون دالر را برای حمایت از اقتصاد تخصیص داده اند، اما زمان اجرای این برنامه‌ها رو به خلاصی است.

تولید داخلی ناخالص امریکا در سه ماهه اول سال جاری ۵ درصد کاهش یافته است که پس از بحران مالی در سال ۲۰۰۸، بزرگترین افت می‌باشد.

در ماه جون بدهی دولتی امریکا به ۲۶ تریلیون دالر رسیده و رکورد بسته است. براساس پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول، ممکن است این بدهی الی ۱۳۱.۱ درصد تولید داخلی ناخالص در سال ۲۰۲۰، افزایش یابد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала