طرح ممنوعیت آزمایش هسته‌ای در آمریکا تصویب شد

© Depositphotos.com / Sergey NivensВзрыв ядерной бомбы в океане
Взрыв ядерной бомбы в океане - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا طرحی را تصویب کرد که رئیس جمهور ترامپ را از انجام آزمایش هسته‌ای منع می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  Hill این طرح که یکی از طرح های دموکرات‌ها برای "قانون اختیارت دفاع ملی" آمریکا بود با 227 رأی موافق در برابر 179 رأی مخالف به تصویب رسید.

این مصوبه تأمین بودجه برای انجام یا آماده شدن برای هرگونه آزمایش انفجار هسته‌ای را منع می‌کند.

با این حال این مصوبه با مصوبه‌ای که مجلس سنای آمریکا در این باره دارد، در تضاد است و پیش از آنکه قانون اختیارات دفاع ملی به کاخ سفید فرستاده شود، باید اختلاف سنا و مجلس نمایندگان در این باره حل و فصل شود.

پنتاگون از احتمال یک «آزمایش هسته‌ای» طی چند ماه آینده سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون از احتمال یک «آزمایش هسته‌ای» طی چند ماه آینده سخن گفت

بر اساس مصوبه سنا که توسط «تام کاتن» سناتور جمهوریخواه ایالت آرکانزاس ارائه شد، دستکم 10 میلیون دالر «برای عملی کردن پروژه‌های مرتبط با کاهش زمان لازم به منظور انجام آزمایش هسته‌ای» تأمین خواهد شد.

 رئیس کمیته نیروهای مسلح در مجلس نمایندگان آمریکا  نیز روز دوشنبه بیان اینکه این کشو نیازی به انجام آزمایش‌های هسته‌ای ندارد گفت: نگرانی دموکرات‌ها این است که سنا 10 میلیون دالر برای انجام این کار در لایحه دفاعی خود گنجانده است.

بحث انجام آزمایش های هسته‌ای در آمریکا پس از آن اوج گرفت که "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری این کشور اوایل سال جاری میلادی (2020) طرح انجام این آزمایش‌ها را به عنوان یک تاکتیک مذاکراتی در مقابل مسکو و پکن مطرح کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала