سومین اعدام فدرال آمریکا اجرایی شد

© AP Photo / Nate Jenkinsسومین اعدام فدرال آمریکا اجرایی شد
سومین اعدام فدرال آمریکا اجرایی شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره فدرال زندان‌های آمریکا طی یک مطلب مطبوعاتی اعلام کرد، ایالات متحده سومین اعدام با حکم دادگاه فدرال خود را پس از 20 سال، با اعدام "داستین لی هونکن"، اجرا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از  The Des Moines Register  رسانه های آمریکایی گزارش دادند که یک مرد 52 ساله به دلیل قتل پنج نفر در سال 1993 و بعد از 17 سال وقفه در مجازات فدرال روز جمعه اعدام شد.

این سومین اعدام در هفته گذشته در آمریکا بوده است

این روزنامه آمریکایی نوشت: اعدام «داستین لی هونکِن» برخلاف دو نفر از زندانیان فدرال که در روزهای قبل به اعدام محکوم شدند بدون تاخیر در دقایق آخر انجام شد.

نام فرد اعدام شده «داستین هونکن» بوده که در سال 2004 به دلیل قتل پنج نفر مجرم شناخته شده بود.

اتاق اعدام از طریق تزریق کشنده - اسپوتنیک افغانستان
ازسرگیری مجازات اعدام در آمریکا

پیش‌تر در روز جمعه، دادگاه تجدیدنظر ناحیه کلمبیا، تقاضای هونکن برای تعویق حکمش را رد کرد. اعدام او، سومین اعدام فدرالی است که در عرض یک هفته اجرا می‌شود؛ در حالی که این اعدام‌ها از سال 2003 اجرا نشده بودند.

دو تن از افرادی که هونکن به قتل رساند، مردانی بودند که قصد داشتند علیه او شهادت دهند. یک زن و دو دختر ده‌ساله و شش‌ساله نیز توسط هونکن به قتل رسیدند.

آمریکا قرار است چهارمین اعدام فدرال خود را 28 آگست اجرایی کند.

با این وجود، تا پیش از این هفته، آمریکا از سال 2003 هیچ اعدام فدرالی را اجرا نکرده بود. این در حالی است که بر اساس مرکز اطلاعات مجازات اعدام، در همین مدت زمانی، حدود 700 نفر در آمریکا در سطح ایالتی اعدام شده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала