روحانی: 25 میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiروحانی و پوتین روز چهارشنبه در سوچی دیدار خواهند داشت
روحانی و پوتین روز چهارشنبه در سوچی دیدار خواهند داشت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس ‌جمهور ایران با بیان اینکه ما در برابر کرونا پیروز می‌شویم، گفت: طبق یک گزارش، 25 میلیون ایرانی به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح امروز (شنبه) در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: در پایان ماه پنجم در مواجهه با این ویروس خطرناک هستیم و همچنان نگرانی در ایران و سطح جهان وجود دارد.

وی ادامه داد: چون داروی قطعی، واکسن و ایمنی جمعی نداریم راهی نداریم دست به دست هم دهیم و زنجیره ابتلا را قطع کنیم.

شمار جان باختگان کرونا در ایران از مرز 11 هزار نفر گذشت - اسپوتنیک افغانستان
شمار جان باختگان کرونا در ایران از مرز 11 هزار نفر گذشت

وی گفت  در گزارشی که از معاونت تحقیقات وزارت بهداشت به دست من رسید آمده تخمین این است که تا کنون 25 میلیون ایرانی به این بیماری مبتلا شده‌اند. 14 هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند ودر مدت حدود این 150 روز بیش از  200 هزار نفر در بیمارستان‌ها بستری بوده‌اند و باید احتمال دهیم که ۳۰ تا ۳۵ میلیون نفر دیگر در معرض ابتلا خواهند بود.

رئیس جمهور ایران افزود: در این گزارش گفته شده باید دو برابر تعدادی که در این 150 روز بستری داشتیم در آینده انتظار مراجعه به بیمارستان داشته باشیم. ما تا پایان امسال و احتمالاً ابتدای سال آینده هم شاید درگیر این بیماری باشیم. 

روحانی با اشاره به موج دوم بیماری کرونا خاطر نشان کرد: ما باید خود را از لحاظ تختآ امکانات و درمان آماده کنیم تقریباً دو برابر تعدادی که تا به امروز بیمارستان رفتند در روزهای آینده به بیمارستان نیازمند می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала