درگیری سنگین نیروهای سعودی با نیروهای مورد حمایت امارات در یمن

© AP Photo / Hani Mohammedدرگیری سنگین نیروهای سعودی با نیروهای مورد حمایت امارات در یمن
درگیری سنگین نیروهای سعودی با نیروهای مورد حمایت امارات در یمن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آغاز درگیری‌ها میان نیروهای دولت مستعفی یمن و نیروهای شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات در شهر "أبین" واقع در جنوب شرقی یمن.

به گزارش اسپوتنیک، آژانس روسیاالیوم با نشر خبری اعلام کرده است که درگیری های شدید میان نیروهای دولت دست نشانده سعودی در یمن و نیروهای شورای انتقالی مورد حمایت امارات در شهر ابین در جنوب شرق یمن آغاز شده است.

بیش از 10 شهروند یمن در یورش هوایی ائتلاف سعودی کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
بیش از 10 شهروند یمن در یورش هوایی ائتلاف سعودی کشته شدند

در گزارش آمده است این درگیری در منطقه وادی سلی در شهر ابین در جنوب شرق یمن به وقوع پیوسته است و طرفین مواضع یکدیگر را زیر آتش توپخانه قرار داده اند.
این در حالی است که چند روز قبل، محمد النقیب، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن در توییتی نوشته بود:« نیروهای دولت(مستعفی)، توافق آتش بس در ابین را به شدت نقض کرده و پایگاه های شورای انتقالی را با تانک ها و خمپاره اندازها هدف گرفتند. این حمله باعث می‌شود نیروهای ما برای انتقام و تلافی جویی و متوقف کردن ادامه حملات دشمن با قدرت پاسخ دهند».
شورای انتقالی یمن جنوبی در ماه می ۲۰۱۷ ، با حمایت ابوظبی تشکیل شد و یکی از اهداف آن، طرح جدایی جنوب از شمال یمن است، این شورا با رهبری عیدروس الزبیدی استاندار وقت عدن طرح ها و اهداف امارات را پیش می برد که اختلافات بین دولت مستعفی و پیشین یمن و امارات موجب عزل وی از سوی منصور هادی شد.
پس از آن، اختلافات میان این دو جریان تشدید و شهر عدن به عرصه درگیری های سیاسی و نظامی میان دولت منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی یمن جنوبی (وابسته به امارات) شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала