تلاش مجلس نمایندگان امریکا برای محدود کردن قدرت ترامپ در عفو مجرمان

© REUTERS / Jonathan Ernstتلاش مجلس نمایندگان امریکا برای محدود کردن قدرت ترامپ در عفو مجرمان
تلاش مجلس نمایندگان امریکا برای محدود کردن قدرت ترامپ در عفو مجرمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جرلد ندلر رئیس دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان امریکا اعلام کرد که این کمیته دو طرح را با هدف مهار قدرت دونالد ترامپ در عفو مجرمان ارائه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، این تصمیم یک هفته بعد از تلاش ترامپ برای تغییر حکم راجر استون متحد قدیمی اش اتخاذ شده است.

ترامپ ۴۰ ماه زندان دوستش را بخشید - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ ۴۰ ماه زندان دوستش را بخشید

به نوشته این رسانه امریکایی، اولین اقدامات در این زمینه روز پنجشنبه انجام می‌شود و وزارت دادگستری تحت فشار قرار می‌گیرد تا پرونده هایی از موارد عفو را که به تحقیقات های مربوط به رئیس‌جمهور مربوط بوده به کنگره ارائه دهد. دومین اقدام تحت عنوان «هیچ رئیس‌جمهوری بالاتر از قانون نیست» محدودیت درباره جرائم رئیس‌جمهور در قبل و بعد دوران ریاست جمهوری اش را لغو می‌کند.

 آقای ندلر روز جمعه در بیانیه ای گفت: ترامپ و دوست او راجر استون کاری را که گفته بودند، انجام دادند. استون محققان فدرال را فریب داد، شاهدان را ارعاب کرد و به دلیل مانع تراشی در روند اجرای عدالت محکوم شد اما هرگز درباره خطاهای رئیس جمهوری شهادت نمی دهد.

در مقابل ترامپ هم اطمینان داد که دوستش حتی یک روز هم در زندان سپری نمی‌کند. این وضعیت قابل قبول نیست و کنگره باید اقدام کند.

ترامپ چند روز پیش از آغاز دوران محکومیت استون دستور عفو وی را صادر کرد.

اقدام ترامپ درباره عفو راجر واکنش هایی را از سوی دموکرات ها برانگیخت و آنها این اقدام را سوء استفاده از قدرت توصیف کرده اند.

نانسی پلوسی پس از تخفیف مجازات راجر استون از سوی ترامپ این اقدام را فسادآور توصیف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала