ایلان ماسک برای اولین بار در بین ده ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت

© REUTERS / Joe Skipperایلان ماسک برای اولین بار در بین ده ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت
ایلان ماسک برای اولین بار در بین ده ثروتمندترین افراد جهان قرار گرفت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تنها طی 24 ساعت ارزش سهام شرکت تسلا بیش از 10 درصد افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، ایلان ماسک مدیرعامل موترسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس ایکس با پشت سر گذاشتن وارن بافت به هشتم فرد ثروتمند جهان تبدیل شد.

 تا پایان معاملات هفتگی بورس نیویورک، ثروت ایلان ماسک به لطف افزایش 10.8 درصدی ارزش سهام گروه تسلا با 6.07 میلیارد دالر افزایش همراه شد تا وی جای وارن بافت را که پیش از آن 2.9 میلیارد دالر از سهام خود در گروه برکشایر را واگذار کرده بود، بگیرد.

ضرر 5.5 میلیارد دالری ایلان ماسک در یک هفته - اسپوتنیک افغانستان
ضرر 5.5 میلیارد دالری ایلان ماسک در یک هفته

 از زمان افزایش سریع میزان فروش موترهای تسلا به ویژه مدل تسلا 3، ارزش سهام گروه تسلا در طول یک سال اخیر حدود 500 درصد افزایش یافته است. انتظار می رود تسلا موفق شده باشد با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت در چهارمین فصل متوالی مثبت باشد.

موترهای تسلا مدل 3 که در کارخانه های این شرکت در چین تولید می‌شوند، موفق شده‌اند علی رغم تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده و پاندمی کرونا، عملکرد خوبی را به ثبت برسانند؛ به گونه‌ای که تسلا 3  توانسته 10 درصد از میزان فروش کل موترهای برقی فروخته شده در بازار چین را به خود اختصاص دهد و بدین ترتیب به یک رکورد جدید دست یابد. تا پایان معاملات هفتگی، ارزش سهام گروه تسلا در شاخص نزدک بورس نیویورک به 1544.65 دالر رسید که نشان دهنده صعود 10.78 درصدی ارزش این نماد تنها طی 24 ساعت است.

 گروه موترسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید موترهای خودران و الکتریکی فعال است که در جولای 2003 تاسیس شد. طبق اعلام بلومبرگ در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از 189 میلیارد دالر ثروت، ثروتمندترین فرد امریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала