اولین واکنش دوستم بعد از رتبه مارشالی

© Photo / R D اولین واکنش دوستم بعد از رتبه مارشالی
 اولین واکنش دوستم بعد از رتبه مارشالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارشال عبدالرشید دوستم در اولین واکنش بعد از اعطا رتبه مارشالی به وی ابراز داشت، برای شکست دشمن فقط 6 ماه وقت نیاز دارم.

 به گزارش اسپوتنیک، مارشال عبدالرشید دوستم در سخنرانی‌اش هشدار می‌دهد که هرگاه جناح‌های سیاسی باهم متحد نشوند، طالبان پیروز خواهند شد.

او می‌‌گوید که اگر رئیس ‌جمهور و جامعه جهانی برای شش ماه به او اعتماد کنند و رهبری جنگ را برایش بدهد، او طالبان را شکست خواهد داد.

دوستم گفت: «حالا مارشال شدم؛ 6 ماه به این مارشال تان اعتماد کنید. نه حمله هوایی و نه نیرو خارجی کار دارم؛ چیرک ها و کماندو های من در 6 ماه دشمن را شکست میدهد».

عبدالله رتبه مارشالی دوستم را تبریک گفت - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله رتبه مارشالی دوستم را تبریک گفت

گفتنی است در مراسمی که امروز (چهارشنبه 25 سرطان) در ولایت جوزجان برگزار شده بود، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی نشان مارشالی را که بلندترین رتبه نظامی است به عبدالرشید دوستم اعطا کرد.

عبدالرشید دوستم سومین کسی است که در تاریخ کشور به رتبه مارشالی رسید.

نخستین‌بار این رتبه به شاه ‌ولی خان؛ کاکای محمد ظاهر، آخرین شاه کشور داده شد. او در بدل گرفتن کنترل کابل از نیروهای تحت فرماندهی حبیب‌الله کلکانی به این رتبه نظامی رسید.

پس از آن، رتبه مارشالی در زمان حکومت حامد کرزی، به محمد قسیم فهیم، از فرماندهان جمعیت اسلامی داده شد.

اعطای رتبه‌ مارشالی به آقای دوستم بخشی از توافق‌نامه‌ سیاسی میان محمد اشرف غنی و عبدالله عبدالله بود. آقای دوستم در انتخابات ریاست ‌جمهوری سال گذشته از عبدالله عبدالله حمایت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала