آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد

© Sputnik / Ilia Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد
آذربایجان از تخریب تأسیسات نظامی ارمنستان خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، یک تاسیسات نظامی دیگر متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان در جریان از سرگیری درگیری‌های بین دو کشور تخریب شد.

به گزارش اسپوتنیک،، وزارت دفاع آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که: در جریان این درگیری های روز گذشته در منطقه توووز یکی از تاسیسات نظامی دیگر متعلق به نیروهای مسلح ارمنستان تخریب شد.

رئیس روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اوایل امروز نیز گفته بود که طرف آذربایجانی یک تاسیسات نظامی ارمنستان و تجهیزات آن را نابود کرده است.

سقوط پهپاد آذربایجانی  - اسپوتنیک افغانستان
ارمنستان از ساقط نمودن چندین پهپاد آذربایجان خبر داد

درگیری‌ها در مرز بین دو کشور روز یکشنبه آغاز شد و برای سومین روز ادامه داشته است. باکو و ایروان یک دیگر را به آغاز درگیری‌ها متهم کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌های دولت باکو، در مجموع 11 نیروی آذربایجانی در جریان این درگیری‌ها کشته شده‌اند. همچنین چهار نیروی ارمنستانی نیز کشته شدند

مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال 1988 میلادی آغاز و در سال 1992 به درگیری نظامی کشید، در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرک همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.  

  در ماه می سال 1994 میلادی میان طرفین مناقشه، رژیم آتش بس برقرار شده ولی میانجیگری بین المللی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، فرانسه و آمریکا برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به حال نتیجه ای نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала