اعتراف تروریست های سوری به جمع‌آوری اطلاعات در مورد تأسیسات روسیه

© AP Photo / Gabriel Chaimکشف دو گور دسته جمعی در اطراف شهر رقه
کشف دو گور دسته جمعی در اطراف شهر رقه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سه تن از شبه نظامیان گروه تروریستی «مغاویر الثوره» که اخیرا در سوریه بازداشت شده‌اند اعتراف نمودند که وظیفه این گروه جمع آوری اطلاعات در مورد تأسیسات نظامی روسیه در سوریه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، این سه تروریست پس از آنکه در یک میدان مین گیر افتادند دستگیر و به شهر تدمر در نزدیکی پالمیر منتقل گشتند تا زندانی شوند.

جاسم آل علی، یکی از تروریست‌هایی که بازداشت شد گفت ما از اعضای گروهک « مغاویر الثوره» هستیم. پس از آنکه گروه هشت نفره  ما در میدان مین گیر کرد تعدادی ازافراد از جمله رئیس ما بر اثر انفجار مین درگذشت. به گفته او وظیفه این گروه جمع آوری اطلاعات در مورد نیرو‌های سوری و روسی بوده است.

آل علی گفت: «گروه ما هشت نفره بود: هفت نظامی و یک رهبر که مشغول قاچاق نیروی انسانی و مواد مخدر بودیم. برای انجام ماموریت در ولایت رقه در شهر المنصوره اعزام شده بودیم که گم شدیم. قصد داشتیم درباره سایت‌های روسی و ایران اطلاعات جمع آوری کنیم.»

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
واکنش روسیه به احتمال توافق با تروریست های سوریه

جاسم آل علی، پس از دستگیری به خبرنگاران گفت او و دیگر همتایانش از سوی مدرسان آمریکایی آموزش دیده‌اند که چگونه از انواع مختلف سلاح استفاده کنند. به گفته این تروریست، مدرسان آمریکایی برای جلسات آموزشی و «نظارت از دور، ارزیابی و نظارت بر روند آموزش‌ها» به آنجا می‌آمدند. او گفت اما تمامی کسانی که تمرینات آموزش داده شده را انجام می‌دادند جزء افراد گروه‌های تروریستی بودند.

هر سه نفر در حال حاضر در شهر تدور در بازداشت به سر می‌برند و بنا به گفته سربازان سوری، این افراد به همراه خود مقادیر زیادی مهمات، پول و مواد مخدر ناشناخته داشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала