سازمان جهانی صحت چهار سناریوی گسترش ویروس کرونا در جهان را نام برد

© AP Photo / Kin Cheungسازمان جهانی صحت چهار سناریوی گسترش ویروس کرونا در جهان را نام برد
سازمان جهانی صحت چهار سناریوی گسترش ویروس کرونا در جهان را نام برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حال حاضر چهار سناریوی اصلی گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف جهان، وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، تدروس ادهانوم، رئيس سازمان جهانی صحت گفته است که تمام کشورهای جهان در معرض خطر قرار دارند، اما همه از ویروس کرونا یکسان آسیب ندیده اند. به گفته وی، سناریوی اول در کشورهایی تحقق یافت که از شیوع بیماری آگاهی داشتند و در نتیجه توانستند از گسترش شدید جلوگیری کنند. در میان این گروه، کشورهای جنوب شرق آسیا، کارائیب، افریقا و اقیانوس آرام می‌باشند.

جهان مبارزه با موج سوم ویروس کرونا را آغاز کرد - اسپوتنیک افغانستان
جهان مبارزه با موج سوم ویروس کرونا را آغاز کرد

براساس سناریوی دوم که در اکثریت کشورهای اروپایی دیده شد، شیوع گسترده بیماری صورت گرفت که به لطف رهبری قوی و مردم، تحت کنترول آمد.

تدروس آدهانوم خاطر نشان ساخت که سناریوی سوم در کشورهایی تحقق یافت که توانستند اوج اول شیوع بیماری را سپری کنند، اما محدودیت‌ها را کاهش دادند و حالا مجبور به مبارزه با موج جدید بیماری اند، وی از این گروه کشورها، نام نبرد.

سناریوی چهارم ارتباط می‌گیرد به امریکا، آسیای جنوبی و چند کشور افریقایی که مرحله انتقال شدید عفونت جریان دارد. رئيس سازمان جهانی صحت یادآور شد که هیچ گاه برای تحت کنترول درآوردن بیماری دیر نیست.

در حال حاضر در سراسر جهان شمار موارد ابتلا به کووید ۱۹ به ۱۲.۸ میلیون مورد در ۱۸۸ کشور، رسیده است. از آغاز این بیماری همه‌گیر ۵۶۸۵۴۱ نفر جان باخته اند و بیش از ۷ میلیون نفر صحت‌یاب شده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала