Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

روز سرنوشت برای ورزش افغانستان؛ تربیت بدنی قدرت را در دست میگیرد؟

© @generaldirectorateofphysicalsportofafghanistanحفیظ‌الله ولی رحیمی، رییس ریاست تربیت بدنی و سپورت
حفیظ‌الله ولی رحیمی، رییس ریاست تربیت بدنی و سپورت  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است کمیسیون مجلس نماینده گان افغانستان امروز روی تصویب مسوده قانون ورزش کشور جلسعه فوق العاده مهمی را با حضور نمایندگان مثلث اصلی ورزش افغانستان تشکیل دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مسوده جدید قانون ورزش کشور در شش فصل و ۲۳ ماده سال گذشته از سوی رییس جمهور غنی توشیح گردید .

حالا نیز اداره تربیت بدنی و ورزش افغانستان با استفاده از این قانون طرحی را به مجلس نماینده گان داده است که فدارسیون های فوتبال و اداره کریکت بورد کشور را تحت اداره خود در بیاورد.

این قانون در صورتی که توسط مجلس به تصویب برسد، به اداره تربیت بدنی اجازه خواهد داد تا به صورت مستقیم در کار فدراسیون فوتبال و بورد کریکت دخالت کند.

این در حالیست که فدارسیون فوتبال و کریکت بورد افغانستان دو نهاد کاملا مستقل و غیر دولتی هستند که به صورت مستقیم زیر نظر فیفا و شورای جهانی کریکت فعالیت میکنند.

طبق قانون و اساسنامه فیفا هرگونه دخالت مستقیم دولت در امور کاری فدراسیون های فوتبال، سرپیچی از قانون فیفا است و میتواند تبعات منفی از جمله به تعلیق رفتن فوتبال افغانستان را در پی داشته باشد.

اعضای بورد کریکت و فدراسیون فوتبال نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و به شکلی نگران دخالت های دولت در امورات کاری شان هستند.

حال باید دید کمیسیون پارلمان افغانستان در این خصوص چه تصمیمی خواهد گرفت. در صورت فیصله امروز کمیسیون، این طرح وارد مجلس خواه شد و سپس نمایندگان در این خصوص رای نهایی شان را اعلام خواهند کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала