کرزی: ادامه جنگ توطئه‌های خارجی در برابر تلاش‌های صلح افغانستان است

© Photo / Hamid Karzaiکرزی: ادامه جنگ توطئه‌های خارجی در برابر تلاش‌های صلح افغانستان است
کرزی: ادامه جنگ توطئه‌های خارجی در برابر تلاش‌های صلح افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور پیشین افغانستان می گوید که ادامه جنگ و عملیات های نظامی راه حل مشکلات افغانستان نیست.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان  با اشاره به رویداد های اخیر در صفحه فیس‌بوک‌اش نگاشته است که جنگ، ادامه راه‌حل مشکلات افغانستان نیست بلکه ادامه توطئه‌های خارجی برای تضعیف تلاش‌های صلح است.

حامد کرزی - اسپوتنیک افغانستان
کرزی: مشکل افغانستان راه‌حل نظامی ندارد

آقای کرزی در ادامه این نوشته از همه طرف های درگیر خواسته است تا از خونریزی خودداری کنند، به حمایت از جان و مال مردم افغانستان توجه جدی داشته باشند و از طریق گفتگوهای میان افغانان، صلح و امنیت پایدار را در کشور برقرار کنند.

این سخنان در حالی بیان می شود که روز گذشته در نتیجه انفجار ماین کنار جاده در ولسوالی جغتوی ولایت غزنی شش تن کشته و 8 تن دیگر زخم برداشته اند. انفجار موتر بمب‌گذاری شده نزدیک یک پوستۀ نیروهای امنیتی در ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک  نیز جاده جان 6 تن را گرفت.

پیش از این صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری گفته بود که افزایش خشونت‌های اخیر گروه طالبان در شهرها، حمله بر نیروهای امنیتی، انفجار ماین‌های کنار جاده‌ای، و هدف قراردادن کارمندان دولتی، امید و انتظار مردم افغانستان و جامعه‌ی جهانی را برای آغاز گفتگوها و برقراری صلح پایدار در کشور "خدشه‌دار" می‌کند. همچنان زمان آن فرا رسیده، تا گروه طالبان، دست از خشونت بردارند و به گونه‌ی واقعی وارد پروسه‌ی صلح شوند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در واکنش به این خواست‌ها اعلام کرد، که اگر کسی می‌خواهد که اول جنگ متوقف شود، بعد مذاکرات کنند، این خواست غیرمنطقی می‌باشد، جنگ بخاطری دوام دارد که ما انتخاب دیگر را دریافت نه نموده‌ایم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала