حمایت پوتین از مفکوره برگزاری نشست "پنج قدرت هسته‌ای"

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر حمایت پوتین از مفکوره برگزاری نشست "پنج قدرت هسته‌ای"
حمایت پوتین از مفکوره برگزاری نشست پنج قدرت هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور روسیه با ابراز نظر درمورد برگزاری نشست پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل، گفت که در امور بین‌المللی ابهامات بسیاری جمع شده است که نیاز به توجه این کشورها دارد و چنین ملاقات لازم و مفید خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئيس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "روسیه ۱" با ابراز نظر درمورد ابتکار ملاقات رهبران کشورهای عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: "در امور بین‌المللی ابهامات زیادی جمع شده است که به توجه دایمی کشورهای بزرگ جهان، قدرت‌های هسته‌ای رسمی، نیاز دارد. لذا چنین ملاقات به نظر من، به‌وقت، لازم و مفید خواهد بود".

ترامپ پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست سران پنج ابرقدرت را بررسی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست سران پنج ابرقدرت را بررسی می‌کند

در ماه جون رئیس جمهور روسیه مفکور برگزاری نشست "پنج قدرت هسته‌ای" – پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، را پیشنهاد کرد. به باور وی، گفتگو درمورد مشکلات حفظ صلح، تقویت امنیت جهانی و منطقوی، کنترول بر تسلیحات استراتژیک، و همچنان درمورد تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریزم، افراط گرایی و چالش‌ها و تهدیدهای بزرگ دیگر، نیاز است.

قابل ذکر است که تمام اشتراک‌کنندگان این گروه به این مفکوره علاقمندی نشان دادند.

وزارت خارجه روسیه گفته است که تصمیم درمورد تاریخ و مکان برگزاری این نشست پس از توافق روی آجندای این نشست، گرفته خواهد شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала