گزارشگر سازمان ملل در پاسخ به امریکا: حقوق و قوانین بین‌الملل، حقوق و قوانین امریکا نیست

© Photo / IRNAگزارشگر سازمان ملل در پاسخ به امریکا: حقوق و قوانین بین‌الملل، حقوق و قوانین امریکا نیست
گزارشگر سازمان ملل در پاسخ به امریکا: حقوق و قوانین بین‌الملل، حقوق و قوانین امریکا نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارشگر ویژه سازمان ملل ضمن دفاع از گزارش اخیرش درباره ترور  قاسم سلیمانی گفت: حقوق و قوانین بین‌الملل، حقوق و قوانین امریکا نیست.

واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی - اسپوتنیک افغانستان
واکنش شدید پمپئو به گزارش سازمان ملل درباره ترور سلیمانی
به گزارش اسپوتنیک، اگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل به اظهارات مقام‌های امریکایی در برابر گزارش وی در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی پاسخ داد و مواضع واشنگتن را رد کرد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه در تویترش نوشت: "قوانین و حقوق بین‌الملل، حقوق و قوانین امریکا نیست. اساس گزارش من درباره استفاده کنترل نشده و مکرر از پهپادهای نظامی و ارزیابی من درباره حمله پهپادی به جنرال سلیمانی، قوانین بین‌المللی است و خواستار اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای جلوگیری کردن از بحران‌های بیشتر است".

پیشتر، سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل،  ترور وحشیانه قاسم سلیمانی را مصداق بارز تروریسم دولتی و نقض فاحش اصول اساسی حقوق بین‌الملل خواند.

اَگنس کالامارد گزارشگر ویژه سازمان ملل در حوزه ترورهای غیرقانونی و خودسرانه، روز پنجشنبه هفته گذشته در دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر این سازمان گزارش خود درباره ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران ایران را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد.

وی در بخشی از این گزارش تصریح کرد: "یک مقام دولتی بلندپایه ایرانی هدف گرفته شد؛ مقام کشوری که از حاکمیت برخوردار است. عملیات ترور سلیمانی در درگیری‌های مسلحانه سابقه نداشته است".

یادآوری می کنیم، که انتشار این گزارش با اظهارنظرهای مقام‌های امریکایی مواجه شد و وزیر خارجه این کشور در واکنشی تویتری با عصبانیت گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل را رد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала