نهادهای آموزشی تا ۱۵ اسد سال روان بسته خواهند ماند/ اداره های دولتی کار را آغاز کنند

© معاونت دوم ریاست جمهوری نهادهای آموزشی تا ۱۵ اسد سال روان بسته خواهند ماند/ اداره های دولتی کار را آغاز کنند
نهادهای آموزشی تا ۱۵ اسد سال روان بسته خواهند ماند/ اداره های دولتی کار را آغاز کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیته اضطراری جلوگیری از گسترش ویروس کرونا طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی را تأیید کرد.
اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی افغانستان درباره آغاز درس های حضوری دانشگاه ها - اسپوتنیک افغانستان
اطلاعیه وزارت تحصیلات عالی درباره آغاز درس های حضوری دانشگاه ها

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعانی معاونت دوم ریاست جمهوری افغانستان امروز شنبه ۲۱ سرطان ۱۳۹۹ نوشت: کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به ریاست استاد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی در مرحله فلاکت ناشی از اوج شیوع ویروس کرونا را تأیید کرد. بر اساس این طرح، قرار است ساعات کاری ادارات دولتی از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ساعت ۴:۰۰ بعد از ظهر تنظیم شود و کارمندان ادارات در دو شیفت روزهای زوج و فرد  به کار خویش حاضر شوند.

در ادامه این خبرنامه آمده است، که طبق طرح تغییر رژیم کاری ادارات دولتی، کارکنان ردیف (الف) و (ب) که شامل بست‌های فوق، مافوق، اول و دوم خدمات ملکی می‌شوند و کارکنانی که دارای صلاحیت امضا هستند و یا مسئولیت بخش‌های ضروری را به عهده دارند، باید همه روزه سرکار حاضر شوند. همچنین ادارات بر اساس نیاز می‌توانند رژیم کاری کارمندان خود را تنظیم کنند.

در این خبرنامه همچنین درباره کارمندان شهرداری نوشته است، که در این طرح، اداره ملی احصائیه و شهرداری کابل، به دلیل حجم بالای تقاضای مراجعه کنندگان، استثنا قرار داده شده و کارمندان آنها باید همه روزه سرکار حاضر شوند.

در جلسه امروز کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، همچنین طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف مختلف، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای جلسه فیصله کرند که طرح تنظیم کسب و کار و فعالیت اصناف در جلسه روز دوشنبه کابینه مطرح گردد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم، در این مورد تصمیم لازم اتخاذ گردد.

در این خبرنامه درباره نهادهای آموزش و آغاز به کار آنها چنین آمده است، که در جلسه امروز کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همچنین طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه های دولتی و خصوصی نیز مطرح شد و در مورد آن مسئولان وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی و سکتور خصوصی، به تفصیل و با جزئیات دیدگاه‌های شان را مطرح کردند.

پس از طرح دیدگاه های مسئولان ادارات ذی‌ربط فیصله شد که مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی تا ۱۵ اسد سال جاری همچنان مسدود بماند و بازگشایی تدریجی آنها بعد از ۱۵ اسد، به نتایج سروی وزارت صحت عامه از وضعیت عمومی صحی کشور  ناشی از شیوع ویروس کرونا، بستگی دارد. این سروی تا اواخر هفته جاری پایان می‌یابد و نتایج آن در جلسه هفته آینده کابینه ارائه خواهد شد.

در طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی، وزارت‌های معارف و تحصیلات عالی بسته‌های کمکی را به مکاتب‌ و دانشگاه‌های خصوصی پیشنهاد کرده‌اند و همچنین بر تقویت سیستم آموزش آنلاین در کشور تأکید شده است.

استاد دانش، در رابطه به طرح بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌های دولتی و خصوصی گفت که در این رابطه نظر وزارت صحت عامه برای هیأت رهبری حکومت مهم است و درصورتی‌که این وزارت وضعیت را مناسب تشخیص دهد، حکومت در مورد بازگشایی تدریجی مراکز آموزشی تصمیم خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور گفت با توجه به شرایط کنونی ناشی از شیوع ویروس کرونا، حفظ جان دانش‌آموزان و دانشجویان برای حکومت افغانستان اولویت دارد و به همین دلیل نیاز است تا در مورد بازگشایی مراکز آموزشی با دقت بیشتر و مطالعه دقیق‌تر وضعیت عمومی صحی کشور، تصمیم گرفته شود. استاد دانش تأکید کرد که پیشنهاد های ارائه شده از سوی سکتور خصوصی در جلسه کابینه مورد بحث قرار می گیرد.

همچنان در این خبرنامه درباره آغاز مسابقه های کرکت نوشته شده است، که در جلسه امروز کمیته اضطراری جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح آغاز مسابقات ورزش کریکت بدون حضور تماشاگران، ارائه و مورد تأیید قرار گرفت.

نماینده کریکت بورد کشور گفت که با توجه به اینکه ورزش کریکت در فضای باز انجام می‌شود و فاصله اجتماعی نیز به صورت طبیعی در این ورزش رعایت می‌شود، خواستار آغاز مجدد این مسابقات هستند.

او افزود که آنها مسابقات را بدون حضور تماشاگران برگزار می‌کنند، اما تلاش می‌شود که مسابقات از طریق تلویزیون‌ها و شبکه‌های اجتماعی به صورت زنده پخش شود تا مردم بتوانند آن را تماشا کنند.

در پایان این نشست معاون رئیس جمهور افغانستان گفت، که با توجه به موافقت وزارت صحت عامه و تعهد اداره کریکت بورد به رعایت توصیه های صحی، اداره کریکت بورد اجازه دارد که مسابقات کریکت را آغاز کند و برنامه‌های خود را در این رابطه روی دست گیرد.

در این جلسه همچنین فیصله شد که در رابطه به آغاز سایر فعالیت‌های ورزشی، یک طرح جداگانه تهیه شود و به جلسات بعدی کمیته برای بحث و بررسی بیشتر ارائه گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала