آیا آمریکا بخش بزرگی از کمک‌ها به افغانستان را دزدید؟

© AFP 2023 / Jonathan ErnstАмериканский солдат в вертолете над Афганистаном
Американский солдат в вертолете над Афганистаном  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پایگاه اینترنتی خبر داد که آمریکا بخش بزرگی از کمک‌ها به دولت کابل را دزدیده است و برخی از مقام‌های آمریکایی نیز بدلیل آلوده بودن به فساد از حضور نظامی در افغانستان حمایت می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه اینترنتی «آف گاردین» در گزارشی نوشته است که آمریکا بخش بزرگی از کمک‌ها به افغانستان را دزدیده است.

به نوشته این پایگاه اینترنتی، بسیاری از مقام‌های آمریکایی نیز به دلیل دخیل بودن در فساد گسترده، از حضور نظامی در افغانستان حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آمریکا توسط قراردادی‌ها و شرکای فاسد، کمک‌های مالی به افغانستان را از مسیرهای مختلف به آمریکا بازگردانده است.

به گزارش جمهور، مقام‌های آمریکایی سوخت مورد نیاز و سایر موارد ضروری نظامیان این کشور را با قیمت چند برابر از شرکت‌های آمریکایی خریداری می‌کنند تا این پول به کشورشان بازگردد.

Здание Конгресса США в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان
بی خبری سنای آمریکا از قطع کمک یک میلیارد دالری به افغانستان

به باور این پایگاه اینترنتی، هنوز هم در روند تامین تجهیز نیروهای امنیتی افغان، فساد گسترده از سوی مقام‌های آمریکایی وجود دارد.

هزینه‌های بازسازی افغانستان به نظر برخی از کارشناسان باوجودی که رقم قابل توجهی است اما در بازسازی این کشور تاثیر چندانی نداشته است.

دفتر سربازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» پیش از این نیز در گزارشی از نحوه ارائه کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان انتقاد کرد.

اداره سیگار تصریح کرد که روش نادرست آمریکا در ارائه کمک‌های مالی به افغانستان سبب گسترش فساد اداری در این کشور شده است.

در گزارش سربازرس ویژه آمریکا آمده است که حمایت آمریکا از مقامات فاسد دولتی در افغانستان سبب شده تا مردم این کشور از برنامه بازسازی افغانستان استقبال نکنند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала