لاوروف: قاچاق مواد مخدر از افغانستان توسط طیاره‌های ناتو باید بررسی شود

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: قاچاق مواد مخدر از افغانستان توسط طیاره‌های ناتو باید بررسی شود
لاوروف: قاچاق مواد مخدر از افغانستان توسط طیاره‌های ناتو باید بررسی شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه گفته است که اطلاعات نشان می‌دهند که قاچاق مواد مخدر در افغانستان توسط طیاره‌های ناتو انجام می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، در نشست آنلاین مجمع بین المللی «پریمکوفسکی چتینی -2020» درباره قاچاق مواد مخدر از افغانستان می‌گوید که روسیه به مراتب اطلاعاتی در مورد قاچاق مواد مخدر از طریق هواپیماها در افغانستان دریافت می‌کند که می تواند فقط به ائتلاف ناتو تعلق داشته باشد و این موضوع باید بررسی شود.

کابلوف از مشارکت اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
کابلوف از مشارکت اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر خبر داد

آقای لاوروف گفت: "بارها گزارش‌هایی را مبنی بر قاچاق مواد مخدر از افغانستان به کشورهای دیگر بخصوص اروپا دریافت کرده ایم که گفته می‌شود توسط هواپیماهای ناتو انجام می‌شود."
وزیر خارجه روسیه افزود: "این اطلاعات را نمی‌توانیم 100 درصد تائید کنیم، و در عین حال نمی‌توان این کار را نادیده گرفت. اما اگر از افغانستان این کار صورت می‌گیرد، فقط می‌تواند طیاره‌های ناتو باشد."
لاوروف خاطرنشان كرد: "اگر واقعیت‌های كاملاً معتبری را در نظر بگیریم، پس از گذشت 20 سال ایالات متحده و سایر اعضای ائتلاف در افغانستان، جریان قاچاق مواد مخدر از افغانستان به خارج افزایش یافته است پس نه ایالات متحده و نه دیگر اعضای ائتلاف هیچ مبارزه مهمی علیه تولید مواد مخدر در افغانستان انجام نمی‌دهند."
این درحالیست که پیش از این ضمیر کابلوف نماینده ویژه رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان و مدیر دیپارتمنت دوم آسیا وزارت امور خارجه از مشارکت اطلاعات ایالات متحده امریکا در قاچاق مواد مخدر از افغانستان خبر داد.
او گفت: این رشوه ‌های بی شمار از پروژه های در افغانستان مشارکت همان مامورهای اطلاعاتی امریکا در قاچاق مواد مخدر را نشان می‌دهد که آنها ما را به چیزهای متهم می‌کنند.
او همچنان گفت که دست داشتن اطلاعات امریکا در قاچاق مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست به شمول افغان‌ها. همه آنرا به عنوان یک واقعیت نگاه می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала