سفیران استرالیا و کانادا به طالبان: خشونت را کاهش داده و آتش‌بس بشردوستانه را اعلام کنید

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaسفیران استرالیا و کانادا به طالبان: خشونت را کاهش داده و آتش‌بس بشردوستانه را اعلام کنید
سفیران استرالیا و کانادا به طالبان: خشونت را کاهش داده و آتش‌بس بشردوستانه را اعلام کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیران استرالیا و کانادا در اعلامیه‌ی مشترک گفته اند که افزایش خشونت توسط طالبان امید رسیدن به صلح را با تهدید مواجه می‌سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، جفری توت، سفیر استرالیا و دیف متکف، سفیر کانادا در افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان گفته اند که ادامه خشونت از سوی این گروه امید مردم افغانستان برای رسیدن به صلح را به ناامیدی تبدیل کرده است.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان
انگلیس: طالبان باید خشونت‌ها را کاهش دهند

جفری توت و دیف متکف در یک اعلامیه‌ی مشترک گفته اند که طالبان علی‌رغم کاهش خشونت‌ از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان، خشونت‌ها را افزایش داده‌اند.
در این علامیه که از سوی سفیران به نشر رسید آمده است که انتظار چنین رفتاری از کسانی که مدعی نماینده‌گی از مردم هستند، آن هم مردمی که خود قربانی خشونت های آنها میباشند، نمی رود. در اعلامیه نیز آمده است که بیشتر روی مذاکرات صلح تمرکز شود و از خشونت ها دست کشیده شود.
آنها می‌افزایند که حملات اخیر بالای عالمان دین، کارمندان مراقبت‌های صحی، مدافعان حقوق بشر و مسؤولین قضایی شنیع وانزجار آمیز است. مرتکبین این جنایات به صورت آشکار قصد داشتند تا جلو بحث های آزاد رابگیرند، اما صدای جامعه مدنی برای پایان دادن خشونت و آینده روشن و فراگیر برای افغانستان را نمی توان خاموش ساخت. این سفیران نیز خواستار بررسی و به کیفر رساندن عاملان این حملات شده‌اند.
پیش از این سفارت انگلیس در کابل نسبت به افزایش خشونت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از گروه طالبان خواست که در آستانه‌ی آغاز مذاکرات بین‌الافغانی خشونت‌ها را کاهش دهند.
در اعلامیه این سفارت آمده بود که که دوام خشونت‌ها به عوض خلق اعتماد برای رسیدن به صلح، سبب گسترش بیشتر ناامنی‌ها در کشور می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала