ساخت یک مکتب در جوزجان با ظرفیت 1500 تن از سوی یک شهروند ترکیه

© Photo / FB/Quyash NGO - Organizationساخت یک مکتب در جوزجان با ظرفیت 1500 تن از سوی یک شهروند ترکیه
ساخت یک مکتب در جوزجان با ظرفیت 1500 تن از سوی یک شهروند ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک شهروند ترکیه یک مکتب را با ظرفیت هزار و 500 نفر در ولسوالی خواجه دوکوہ ولایت جوزجان افغانستان اعمار کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، نورمحمد قاری‌زاده، رئيس موسسه خدماتی و توسعه‌ای قویاش در افغانستان گفته است که خانواده خیر کُلنُک اهل ترکیه با هزینه 150 هزار دلار با استانداردهای پیشرفته مکتب «عبدالرحمن کُلنُک» ولسوالی خواجه دوکوہ ولایت جوزجان در شمال افغانستان توسط احداث شده است.

سپردن مکتب های افغان-ترک شهر مزار به بنیاد معارف ترکیه - اسپوتنیک افغانستان
سپردن مکتب های افغان-ترک شهر مزار به بنیاد معارف ترکیه

آقای قاری‌زاده، افزوده است که لیسه مذکور با حمایت مالی دکتر متین کُلنُک خیَر شهروند ترکیه و طراحی و ساخت آن توسط "موسسه خدماتی و توسعه‌ای قویاش" صورت گرفته است.
قاری‌زاده همچنین گفت: "عملیات ساخت این مرکز آموزشی در قریه «چوباش خورد» در 25 کیلومتری شهر شبرغان ولایت جوزجان یک سال پیش آغاز و هفته گذشته به پایان رسید. این مدرسه هفته آینده رسما افتتاح و به بهره برداری می‌رسد".
وی در ادامه افزوده است: "دبیرستان مذکور میان چهار قریه قرار گرفته و 1500 دانش‌آموز پسر و دختر می‌توانند در آن به تحصیل بپردازند".
یادآوری می‌کنیم که براساس آمار رسمی آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه «تيكا»، تاکنون بیش از 100 باب مدرسه و مرکز آموزش و پرورش در مناطق مختلف افغانستان توسط این نهاد و سایر خیرین و نهادهای ‌ترکیه‌ای احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала