ادعای کشف تاسیسات هسته‌ای جدید در کوریای شمالی

© Sputnik / Iliya Pitalevادعای کشف تاسیسات هسته‌ای جدید در کوریای شمالی
ادعای کشف تاسیسات هسته‌ای جدید در کوریای شمالی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان موسسه مطالعات بین‌المللی «میدل‌بری» امریکا بعد از تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره ای جدید مدعی شده اند که یک تاسیسات هسته ای قبلا ناشناخته کوریای شمالی را در نزدیکی پیونگ یانگ شناسایی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، این تاسیسات که در روستای «وولوری» در نزدیکی پیونگ‌یانگ واقع شده است از سال 2015 شناسایی شده است ولی بنا به دلایلی نمی‌خواستند شناسایی آن را فاش کنند اما اکنون این اطلاعات را منتشر کرده اند.

این تاسیسات که می‌توان از آن برای ساخت کلاهک های هسته‌ای استفاده کرد دارای همه مشخصات لازم برای یک تاسیسات هسته‌ای مانند محیط امنیتی، ساختمان های کافی، بخش نشست های مخفیانه و نزدیکی به آب است.

گزارش می افزاید تردد در این تاسیسات قبل و بعد از مذاکرات هسته‌ای کوریای شمالی با امریکا، تغییری نکرده است و همچنان ادامه دارد و در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای است.

سی‌ان‌ان که این گزارش را منتشر کرده است با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی تاسیسات هسته ای پنهانی در کوریای شمالی فعالیت داشته باشند نوشته است با این حال تاسیسات تازه کشف شده «پایگاهی کلیدی» برای ساخت تسلیحات هسته‌ای کوریای شمالی محسوب نمی‌شود.

یونهاپ هم در گزارش خود آورده است که وزارت دفاع کوریای جنوبی گزارش سی‌‌ان‌‌ان را تایید نکرده است اما اعلام کرد با مقامات اطلاعاتی امریکا برای تجزیه و تحلیل این اطلاعات در ارتباط است.

سال های گذشته نیز موسسات پژوهشی امریکا از شناسایی و یا تحرک در تعدادی از مراکز هسته ای کوریای شمالی خبر داده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала