یک زندانی آزادشده طالبان که در لغمان به میدان جنگ برگشته بود، زخمی شد

عضو شوید
قبلا شورای امنیت ملی اعلام کرده بود که از زندانیان طالبان تعهد گرفته شده است که به میدان‌های نبرد بر نگردند. این تعهد کتبی گرفته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل،  پولیس لغمان می‌گوید که یک عضو گروه طالبان که چندی پیش از زندان حکومت آزاد شده بود، در پی حمله بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه کابل – جلال‌آباد در ولسوالی قرغه‌ای این ولایت، زخمی شده است.

مطیع‌الله افغان‌زی، سخنگوی پولیس لغمان، از این فرد به نام قاری روح‌الله نام برد که حدود یک‌ونیم ماه پیش از زندان‌ دولت آزاد شده بود.

افغان‌زی گفت که گروه طالبان شب گذشته برنامه حمله بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در مسیر شاهراه کابل – جلال‌آباد را داشتند، اما نیروهای امنیتی پیش از اجرای این حمله از آن مطلع شده بودند.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان
طالبان: زندانیان ما پس از آزادی به میدان جنگ باز نمی‌گردند

سخنگوی پولیس لغمان گفت که در ضدحمله نیروهای دولتی 16 طالب کشته و شش طالب دیگر زخمی شده‌اند.

او افزود که براساس یافته‌های استخباراتی، قاری روح‌الله از زندانیان تازه آزاد شده طالبان نیز در میان زخمیان شامل است.

طبق معلومات سخنگوی پولیس لغمان او حدود یک‌ونیم ماه پیش از زندان آزاد شده بود و به تازه‌گی برای ناامن‌سازی مسیر شاهراه کابل – جلال‌آباد تعیین شده است.

قبلا شورای امنیت ملی اعلام کرده بود که از زندانیان طالبان تعهد گرفته شده است که به میدان‌های نبرد بر نگردند. این تعهد کتبی گرفته شده است.

طالبان نیز با انتشار اعلامیه‌ای از جنگ‌جویان رهاشده این گروه خواسته بودند که به میدان‌های جنگ بر نگردند و به امور زنده‌گی شخصی خود بپردازند.

تبادله پنج هزار زندانی طالب با یک هزار نیروی امنیتی، بخشی از توافق‌نامه صلحی است که بین امریکا و طالبان در دهم حوت در قطر امضا شده است.

مقام‌های امریکایی نیز گفته بودند که طالبان تعهد داده‌اند که زندانیان رهاشده به میدان نبرد بر نمی‌گردند.

طالبان از رهایی کامل پنج هزار زندانی خود به عنوان پیش‌شرط شروع مذاکرات بین‌الافغانی یاد می‌کنند.

حکومت تاکنون بیش از چهار هزار زندانی طالبان را رها کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала