برخورد خشن مجلس با رییس گمرک هرات

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برخی نمایندگان می‌گویند که مجلس در برخورد با رییس گمرک هرات دچار تناقض شده و آنان به شدت از این مساله انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های کابل، میر افغان صافی رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس در نشست عمومی امروز دوشنبه (16 سرطان) این مجلس گفت که کمیسیون مالی و بودجه، رییس گمرکات هرات را به دلیل دست داشتن در فساد به دادستانی معرفی کرده بود. اما معاون اول مجلس به او تقدیرنامه اعطا کرده است.

آقای صافی گفت: "ما اسناد لازم را در اختیار داریم که بر بنیاد آن رییس گمرک هرات به دلیل دست داشتن در فساد به دادستانی معرفی شده است. حالا معاون اول پاکی رییس گمرک را ثابت کند و یا کمیسیون مالی و بودجه گزارش می دهد و دزدی رییس گمرک هرات را ثابت می‌کند."

او با انتقاد تند از معاون اول مجلس خاطر نشان کرد که چرا به یک "دزد" از سوی معاون اول مجلس تقدیر نامه داده شده است. معاون اول باید پاسخ دهد که چرا اینگونه به خانه ملت توهین کرده است. چرا در فیسبوکش نوشته می‌کند که به نمایندگی از 250 نماینده به رییس گمرک هرات تقدیرنامه داده است.

به گفته او، چند روز پیش والی هرات نیز ادعا کرد که 90 درصد عواید گمرکی هرات دزدی می‌شود و کمیسیون بودجه به تمام نمایندگان جوابگو است.

والی هرات: نود درصد درآمدهای گمرک این ولایت از سوی مافیا تاراج می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
والی هرات: نود درصد درآمدهای گمرک این ولایت از سوی مافیا تاراج می‌شوند

برخی نمایندگان هرات نیز با اشاره به این که والی این ولایت در یک شبانه روز ده‌ها موتری که به دلیل فساد از سوی گمرک هرات بدون گمرک رها شده را توقیف کرده، گفتند که فساد گسترده در این گمرک وجود دارد و معاون اول مجلس احتمالاً بر بنیاد روابط شخصی و یا برخورد سلیقه ای به رییس گمرک هرات تقدیر نامه داده اند.

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان نیز گفت که از برخورد معاون اول مجلس با رییس گمرک هرات اطلاعی ندارد و خود معاون اول در زمینه باید پاسخگویی کند.

حمید الله همدرد رییس گمرک هرات به دلیل دست داشتن در فساد از سوی رییس جمهور غنی نیز ممنوع الخروج شده است.نام او در فهرستی 68 کارمند عالی رتبه وزارت مالیه که از سوی غنی ممنوع الخروج شده‌اند، وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала